يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۱۹۸۸
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: با افزایش ناپایداری‌های جوی در برخی نقاط استان احتمال رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد وجود دارد.

به گزارش فکرشهر، نادر شفیع‌خدایی در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: بر اساس بررسی و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی از اواخر وقت روز پنجشنبه با ورود امواج ناپایدار به جو استان به تدریج بر مقدار ابرها در آسمان استان افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: با افزایش ناپایداری‌های جوی طی عصر روز جمعه تا ظهر روز شنبه، در برخی نقاط استان احتمال رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

شفیع‌خدایی افزود: در روز جمعه وزش باد شدید جنوب شرقی و تندبادهای لحظه‌ای، تلاطم دریا را بویژه در قسمت‌های مرکزی و شمالی خلیج فارس در پی خواهد داشت و همچنین روزهای شنبه و یکشنبه به سبب وزش باد شدید شمال غربی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: طی همین مدت به سبب وزش باد ایجاد گرد و خاک و کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی و در برخی ساعات وزش باد، فردا در برخی نقاط همراه با مه رقیق صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود.

شفیع خدایی افزود: جهت باد شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل جنوبی گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت، از فردا در همه نقاط با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: همچنین ارتفاع موج بین ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر از فردا ۳۰ تا ۶۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر