يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۱۵۹
جمعه ۰۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۶

فکرشهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از ابتدای طرح بسیج سلامت نوروزی تاکنون بیش از چهار تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته توسط بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای در استان جمع آوری و معدوم شد. 

به گزارش فکرشهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: برنامه بسیج سلامت نوروزی از پانزدهم اسفند ماه 1396همزمان با سراسر کشور در استان بوشهر در حال اجرا است و تا پانزدهم فروردين ماه سالجاری به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این طرح با شرکت 162 نفر از بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای با هدف ارتقاء امنيت و سلامت غذايي جامعه در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطر نشان کرد: بازرسین بهداشت محیط و حرفه‌ای در طول اجرای برنامه به صورت مستمر در ساعات اداري و غير اداري بر بهداشت محيط مراكز تهيه و توزيع مواد غذايي و اماكن عمومي نظارت نموده و پيگيري‌های لازم جهت رفع نواقص بهداشتي مشاهده شده را انجام می‌دهند. 

دکتر خواجه‌ئیان گفت: با اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی در سطح استان تاکنون تعداد 8343بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده که 689 مورد اخطاریه بهداشتی جهت متخلفین صادر و 148متخلف به مراجع قضایی معرفی شده‌اند. 

وی یادآور شد: طی مدت مذکور 8 مرکز متخلف عرضه کننده مواد غذایی پلمپ گردید، همچنین جهت 1104 نفر از شاغین در مراکز عرضه مواد غذایی کارت معاینه پزشکی صادر گردیده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: با توجه به اینکه تیم‌های بازرسی بهداشت محیط به دستگاه‌های پرتابل سنجش مواد غذایی تجهیز هستند تعداد 3149 مورد سنجش توسط بازرسین به عمل آمده و تعداد 565 مورد نیز از مواد غذایی در معرض فروش نمونه‌برداری و به آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ارسال شده است. 

دکتر خواجه‌ئیان افزود: طی اجرای این برنامه در استان یکی از وظایف اصلی بازرسین بهداشت محیط نظارت بر سلامت آب شرب است که در این راستا نیز 589  مورد نمونه‌برداری و5912 مورد کلرسنجی از آب شرب بعمل آمده است.

وی در پایان تاکید کرد: شهروندان محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می‌توانند موضوع را ازطریق سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت با شماره 190 پیگیری نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر