شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نماینده ی دشتستان پس از دیدار با دو وزیر و یک معاون وزیر مطرح کرد:
فکرشهر: وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای خروج دستگاه سی تی اسکن بیمارستان برازجان به خارج از شهرستان صورت گرفته بود که مقرر شد تا بدهی مربوط توسط وزارت بهداشت پرداخت شود و از ...
کد خبر: ۴۲۳۵
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹

فکرشهر: رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، خرمای نخلداران دشتستان پس از پنج سال به صورت توافقی خریداری می‌شود.

به گزارش فکرشهر، حجت‌الاسلام سید مهدی موسوی‌نژاد در جمع خبرنگاران به وضعیت نامطلوب فروش خرمای نخلداران اشاره کرد و اظهار داشت: در بازدیدی که از روستاها و شهرهای مختلف شهرستان دشتستان داشتیم، کشاورزان از وضعیت فروش محصولات خود ناراضی بودند.

وی به برخی از پیگیری های صورت گرفته خود در مذاکره وزیر جهاد کشاورزی اشاره کرد و افزود: در این نشست موضوعات مطرح شده توسط کشاورزان را با وزیر در میان گذاشتیم و تصمیمات خوبی در این زمینه اتخاذ شد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکلات خرما گریبان‌گیر بسیاری از کشاورزان در سطح شهرستان شده است و با مذاکرات صورت گرفته قرار بر این شد که خرید توافقی خرما توسط سازمان تعاونی روستایی استان انجام شود.

تعین قیمت خرما به صورت توافقی/ خرما را به دلالان نفروشید

وی اضافه کرد: بحث‌های زیادی نیز پیرامون تعیین قیمت خرید خرما داشتیم که بالاخره قرار بر این شد که خرمای بسته بندی و کارتنی با قیمت 12 هزار ریال، خرمای فله‌ای با قیمت 10 هزار ریال و همچنین خرید خرما با ضایعات 70 درصد توسط این سازمان تعاون روستایی خریداری شود.

موسوی‌نژاد با اشاره به اینکه خرید خرما از نخلداران به زودی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: خرید توافقی خرما به صورت ذکر شده برای نخستین بار طی پنج سال اخیر انجام خواهد شد.

وی خواستار پرهیز نخلداران و کشاورزان از فروش محصولات به دلالان و واسطه‌ها شد و بیان داشت: نمایندگی‌های سازمان تعاونی روستایی استان در زمان مشخص شده برای خرید خرمای نخلداران اماده هستند.

عدم خروج دستگاه سی تی اسکن بیمارستان برازجان

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نشست خود با وزیر بهداشت، اظهار داشت: یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست، عدم خروج دستگاه سی تی اسکن بیمارستان برازجان به خارج از شهرستان دشتستان بود.

وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌هایی برای خروج دستگاه سی تی اسکن بیمارستان برازجان به خارج از شهرستان صورت گرفته بود که مقرر شد تا بدهی مربوط توسط وزارت بهداشت پرداخت شود و از خروج این دستگاه جلوگیری شود و وزیر نیز دستورات لازم را در این زمینه صادر کرد.

اختصاص چند دستگاه آمبولانس به بیمارستان‌های برازجان 

حجت‌الاسلام موسوی‌نژاد افزود: بیمارستان 17 شهریور برازجان در مرکز شهر قرار گرفته است و از اهمیت بسیار زیادی برای مردم برخوردار است و لازم است که اقدامات لازم برای توسعه این بیمارستان اندیشیده شود.

وی به تلاش‌های صورت گرفته برای بهبود وضعیت این بیمارستان برای ارائه خدمات مناسب به مردم اشاره کرد و گفت: اعتبار مناسبی برای ترمیم و تجهیز بیمارستان 17 شهریور برازجان تحصیص خواهد یافت.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از موافقت وزیر با اختصاص چند دستگاه آمبولانس به بیمارستان‌های برازجان خبر داد و بیان داشت: تجهیز بیمارستان‌ها به آمبولانس می‌تواند نقش مهمی در بهبود شاخص‌های درمانی داشته باشد.

بنادر هزینه آلودگی بوشهر را پرداخت کند

وی در ادامه به نشست خود با رئیس سازمان بنادر و دریانوردی کشور اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده در این نشست، توسعه بنادر استان بوشهر بود که باید سرمایه‌گذاری لازم در این زمینه صورت بگیرد.

موسوی‌نژاد بر لزوم توسعه بنادر استان از لحاظ کیفی و کمی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه بنادر با عبور و مرور ماشین‌های سنگین و ایجاد ترافیک و آلایندگی، مشکلاتی را برای بوشهر ایجاد می‌کند، لازم است که بخشی از درآمدهای بنادر در راه توسعه استان هزینه شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر