يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۲۹۷۶
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: نائب رئیس شورای اسلامی شهر خورموج گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، به زودی به جای روزهای پنج‌شنبه هر هفته، بازارهای هفتگی در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی در روز جمعه‌ها گشایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از فارس، رضا رضایی‌حقیقی  بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران شهرستان دشتی اظهار داشت: هرچند برخی از مسؤولین نقدپذیر نیستند اما تا نقدی وجود نداشته باشد شاهد اصلاح نخواهیم بود.

وی افزود: باید ظرفیت انتقادپذیری خود را بالا ببریم زیرا انتقاد باعث پیشرفت می‌شود، بیشتر اوقات اعضای شورای شهر درگیر مسائل و مشکلات شهر و برطرف‌کردن خواسته‌های آنها هستند که خیلی از مسائل را ممکن است از یاد ببریم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر خورموج  اضافه کرد: این خبرنگاران هستند که در بین مردم قرار دارند، مسائل و مشکلات را رصد می‌کنند و به‌ عنوان نماینده افکار عمومی انتقادهایی نیز دارند که باید منت‌دار آنها برای انتقال این مشکلات باشیم.

رضایی‌حقیقی عنوان کرد: 50 درصد کارها و پروژه‌هایی که هم اکنون در شورای شهر خورموج در حال انجام است مربوط به مصوبات شورای قبل بوده که به هر دلیل امکان اجرای آن محقق نشده بود.

وی افزود: کار اساسی شورای پنجم خورموج از امسال شروع می‌شود،  شهردار بودجه را به شورا آورده که نقدهای بر آن داشتیم که با هم‌فکری اعضاء شورا پس از بازبینی مناسب به تصویب رسید ولی از شهردار خواستیم بودجه سال آینده را اجرایی‌تر و عملیاتی‌تر  به شورا ارائه کند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر خورموج تأکید کرد: چنانچه بودجه‌ای که پشتیبانی منطقی ندارد تصویب کنیم یعنی عین شوراهای قبل کارهای معمولی و روزمره را انجام داده‌ایم که طبیعی است مورد رضایت مردم واقع نمی‌شود.

رضایی‌حقیقی یادآور شد: در 10 سال قبل شهرداری خورموج  قادر به پرداخت حقوق کارکنان خود نبود ولی امروز میلیاردها پول به‌حساب شهرداری است و این می‌طلبد که ما به‌ عنوان اعضای شورا برای این اعتبارات برنامه داشته باشیم.

وی افزود: سد معبر در شهر خورموج تاکنون اجرا نشده و نیاز است در این زمینه تصمیم‌گیری شود و باید آمار واقعی به مردم داده شود.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر خورموج تأکید کرد: کارهایی در این شورا انجام‌شده در شوراهای گذشته وجود نداشته است.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی کمیسیون‌ها در شورای پنجم نقطه عطفی در کار شورا بود افزود: کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه، کمیسیون عمران و کمیسیون فرهنگی در شورا اسلامی خورموج راه‌اندازی و مصوبات خوبی تاکنون داشته‌اند.

رضایی‌حقیقی از ایجاد بانک اطلاعاتی توسط شورای خورموج خبر داد و گفت: تنها بانک اطلاعاتی در شوراهای اسلامی استان بوشهر در خورموج فعالیت خود را آغاز کرد که این می‌تواند جهت بودجه‌ریزی سال‌های آینده مهم ارزیابی شود.

وی اتحاد و همدلی بین اعضای شورای اسلامی را مهم توصیف کرد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده، به زودی به جای روزهای پنج‌شنبه هر هفته، بازارهای هفتگی در شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی در روز جمعه‌ها گشایش می‌یابد.

 رضایی‌حقیقی تأکید کرد: یکی از خواسته‌های اعضای شورا برنامه کوتاه‌مدت توسط شهرداری است که در این زمینه شهردار برنامه کوتاه‌مدت ارائه و مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت که تا شهریورماه سال جاری این برنامه‌ها اجرایی خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از درخواست‌های شورا برنامه میان‌مدت سه‌ساله از سال 1397 تا 1400 است تا بررسی کنیم که مدیریت شهری در این مدت به کجا خواهد رسید.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر خورموج  عنوان کرد: در خیلی از کمیسیون‌ها عمران، فرهنگی و بودجه از نیروها و نخبگان شهر خورموج استفاده کرده‌ایم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر