جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۲۹۹۸
شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

فکرشهر: بعدازظهر دوشنبه بارش‌ها اتفاق می‌افتد و موج جدیدی نیز سه شنبه وارد کشور می‌شود.

به گزارش فکرشهر، محمد اصغری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما گفت: روز گذشته در استان های مرتبط با کوه های زاگرس که رکورددار آن کوهدشت لرستان، اقلید و آباده است، بارشها بیشتر بود و امروز نیز در مناطق مرتبط با کوههای زاگرس و البرز مرکزی بارشها ادامه دارد. 

وی گفت: آذربایجان شرقی و غربی بویژه جنوب آن اردبیل و زنجان که در بیشتر مناطق با آب روان روبرو بود بارش داشتیم که امروز هم این شرایط را خواهند داشت. 

اصغری ادامه داد: در استان مرکزی و قم زمینه برای وقوع بارش ها فراهم است. 

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در استان اصفهان امروز و فردا شرایط برای بارشها و جاری شدن رواناب مهیاست و در همدان و چهارمحال و بختیاری و لرستان و همچنین شمال و شرق خوزستان بارندگی ها قابل توجه خواهد بود. 

وی افزود: در کرمانشاه، ایلام (ضعیف) کردستان، قزوین، البرز و یزد بارندگی خواهیم داشت و هر چه به سمت شرق برویم بارش ها ضعیف تر خواهد شد.

اصغری گفت: برای جنوب شرق بارش ها ضعیف است اما هوای خلیج فارس و تنگه هرمز برای ساعاتی غبارآلود خواهد بود و آب ها را مواج پیش بینی می کنیم. 

وی افزود: روز دوشنبه هوای آرامی در پیش داریم اما با وجود رطوبت در منطقه از بعدازظهر دوشنبه بارشها اتفاق می افتد و موج جدیدی نیز سه شنبه وارد کشور می شود و هر چند که زمان و بازه زمانی فعالیت این موج کوتاه است اما بارشهای ناشی از آن قابل توجه خواهد بود. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر