شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۰۲۳
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر گفت: برقراری خط هوایی بوشهر به دوحه قطر در راستای توسعه مبادلات تجاری و اقتصادی ضروری است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، محمد علی سبحانی در نشست بررسی همکاری اقتصادی استان بوشهر با کشور قطر با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان بوشهر در حوزه‌های مختلف بیان کرد: استان بوشهر در تولید محصولات کشاورزی، آبزی‌‌پروری و مواد معدنی از قابلیت مهمی بهره‌مند است که می‌تواند نقش مهمی در صادرات کشور ایفا کند.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها برای توسعه صادرات از استان بوشهر به کشور قطر افزود: فراهم شدن بسترهای لازم برای توسعه صادرات از  بنادر این استان با توجه به وجود ظرفیت‌های لازم امری مهم و ضروری است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر تصریح کرد: برقراری خط هوایی بوشهر به دوحه قطر در جهت توسعه مبادلات اقتصادی و تجاری ضروری است و باید حداقل در هفته یک پرواز از فرودگاه بوشهر به این کشور انجام شود. 

وی فراهم شدن تسهیلات برای توسعه سرمایه‌گذاری و افزایش صادرات از استان بوشهر را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: توسعه مراکز مدیریت جریان کالا در بنادر استان بوشهر عامل اصلی توسعه صادرات به قطر است که باید این مهم مورد توجه جدی قرار بگیرد.

سبحانی بازارهای قطر را فرصت مهمی برای توسعه صادرات از استان بوشهر دانست و تصریح کرد: با توجه به نزدیکی بنادر استان بوشهر با قطر این مهم فرصت مغتنمی را برای توسعه صادرات از بنادر استان فراهم کرده که باید با تسهیل قوانین به این مهم توجه شود.

وی صنعت گردشگری دریایی و دریاگردی را از صنایع مهم روز دنیا دانست و عنوان کرد: باید برای جذب گردشگران خارجی، شرایط تردد کشتی‌های بزرگ به بنادر این استان بیش از پیش فراهم شود.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر ظرفیت خلیج‌فارس را فرصت مهمی برای توسعه گردشگری دریایی دانست و تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن ظرفیت خلیج‌فارس و  با توجه به جذابیت‌های این آبراه بین‌المللی می‌تواند از این موقعیت برای توسعه گردشگری دریایی استفاده کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر