دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۰۸۵
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴

فکرشهر: مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: ناپایداری‌های جوی در قالب بارش باران و وزش تندباد امشب تا ظهر فردا افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، نادر شفی خدایی بیان کرد: همانطور که پیش‌بینی شده بود طی 24 ساعت گذشته با عبور امواج ناپایدار از آسمان استان شاهد افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق، وزش تندباد و گرد و خاک بودیم.

وی افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد این شرایط به تناوب طی امروز و فردا ادامه خواهد داشت.

مدیر کل هواشناسی استان تصریح کرد: با توجه به تقویت سامانه بارشی، ناپایداری‌های جوی طی امشب تا ظهر فردا افزایش می‌یابد و برهمین اساس علاوه بر رگبار باران و رعد و برق نسبت به وزش تندبادهای لحظه‌ای، طوفان و درپی‌آن تلاطم دریا هشدار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه موج جدیدی از ناپایداری‌های جوی از عصر روز جمعه وارد استان می‌شود اضافه کرد: بنابراین تا پایان روز شنبه، آسمان استان ابری همراه با رگبار پراکنده باران، رگبار، رعد و برق وزش شدید باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

شفی خدایی تاکید کرد: با توجه به وزش شدید باد جنوب شرقی با سرعت بیش از 60 کیلومتر در ساعت و رسیدن ارتفاع موج به بیش از 3 متر به دریانوردان توصیه می‌شود از ترددهای غیرضروری در دریا و همچنین اقامت در سواحل به دلیل خیزاب طوفان خودداری کنند.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از وقوع حوادث، مردم از  قرار گرفتن در زیر درختان و سازه‌های نیمه کاره خودداری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر