چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۰۸۹
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از دریافت سبد غذایی ۲۳۰۰ مادر و کودک مبتلا به سوء تغذیه در استان بوشهر خبر داد و گفت: برای تحقق این مهم ۱۸ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد لطفی در نشست با کارشناسان تغذیه کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه بر پایه اعلام سازمان بهداشت جهانی، سوء تغذیه یکی از مهم‌ترین عامل مرگ و میر کودکان به شمار می‌آید، اظهار داشت: در سال گذشته دو هزار و 300 مادر شیرده و کودک زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه و دچار اختلال رشد در استان بوشهر، از سبد غذایی رفع سوء تغذیه  کمیته امداد این استان بهره مند شدند.

لطفی بیان کرد: برای این تعداد کودک و مادر مبتلا به سوء تغذیه 18 میلیارد و 24 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: از مجموع کل اعتبار اختصاصی، 17.5 میلیارد ریال برای تغذیه کودکان و 475 میلیون ریال برای مادران باردار و شیرده تخصیص یافته است.

وی، اقلام مواد غذایی کودکان و مادران شیرده را شامل حبوبات، لبنیات و تخم مرغ، برنج، ماکارونی و روغن دانست و خاطر نشان کرد: با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی استان کودکانی که مبتلا به سوء تغذیه و اختلالات رشد هستند شناسایی و به کمیته امداد معرفی می‌شوند تا در برنامه بهره مندی از سبد غذایی قرار گیرند.

لطفی بیان کرد: هرکودک مبتلا به سوء تغذیه از زمان ورود به طرح بهره مندی از سبد غذایی، حداقل طی یک تا دو دوره شش ماهه تحت حمایت قرار می‌گیرد تا مراتب پایش، رشد و رفع کامل سوء تغذیه آن به صورت دقیق و کامل انجام شود و شرایط رفع سوء تغذیه وی با تأیید مراکز بهداشتی و درمانی مربوطه اعلام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر