يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۰۹۱
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

فکرشهر: معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور گفت: برای آشنایی با مخاطرات طبیعی این مهم در کتاب‌های در مقاطع ابتدایی و متوسطه و دانشگاه‌ گنجانده می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، بهنام سعیدی در کارگاه آموزشی و تمرینی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان بوشهر با تاکید بر آشنایی همگان به مخاطرات گوناگون برای مقابله با آنها اظهار داشت: یکی از راه‌های پیشگیری از  بروز خسارت در بحران‌ها آشنایی با مخاطرات آن است که این مهم مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی از تدریس مخاطرات طبیعی در مدرسه و دانشگاه‌ خبرداد و بیان کرد: به زودی مبحث درسی با عنوان مخاطرات طبیعی به کتاب‌های مقطع ابتدایی و متوسطه افزوده می‌شود.

 معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور از واحدهای درسی در دانشگاه خبر داد  افزود: در دانشگاه‌ها درس آشنایی با مخاطرات طبیعی به عنوان دو واحد اختیاری ارائه می‌‌شود.

سعیدی با بیان اینکه هم اکنون دوره‌های آموزشی مسئولان در 29 استان کشور برگزار شده خاطر نشان کرد: سند آموزش مردم برای همه استان‌ها تدوین و در استان یزد به عنوان نمونه اجرا شده است.

وی، با اشاره به اینکه سند آموزش مخاطرات طبیعی در همه استان‌ها اجرا می‌شود بیان کرد: سند آموزش مخاطرات طبیعی در مدت چهار سال در همه استان‌های کشور اجرا می‌‌شود.

 سعیدی با بیان این‌که ایران جزء 10 کشور خطر پذیر در دنیاست، تصریح کرد: حدود 90 درصد از سرزمین ایران با خطر سیل و زلزله رو به‌روست و 80 درصد مراکز جمعیتی ایران در معرض خطر سیل قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر