يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۲۶۲
جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

فکرشهر: یاد مفتون بردخونی شاعر معاصر همزمان با زادروز وي در زادگاهش شهر بردخون از توابع شهرستان دیر گرامی داشته شد.

به فکرشهر از خبرگزاری صداوسیما، ارسلان حصیری شهردار بردخون در این آیین گفت: این دیار هنرخیز بزرگان کم نظیری دارد که کمتر معرفی شده‌اند و باید مردم به ویژه نسل جوان را با آنان آشنا کرد.

دبیر جشنواره نیز گفت: بردخون از دیرباز مهد بزرگ مردانی در عرصه علم، دیانت، فرهنگ و حماسه بوده و در عرصه علوم دینی، گذشته این دیار با نام بزرگانی نظیر آیت الله شیخ عبدالنبی بحرانی و فرزندانش،آیت الله سیدعلی رکنی حسینی، آقاسیداسدالله، حاج سید محمد و امروز با نام آیت الله حسینی بوشهری گره خورده است.

اسد حصیری افزود: در حوزه حماسه و دفاع از وطن، باید از خالوحسین بردخونی سردار مبارزه با استعمار انگلیس تا سردار دفاع مقدس شهید یوسف بردستانی و20 شهید راه پاسداری از میهن، یاد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد: شورای فرهنگ عمومی با تعیین روز بردخون همزمان با سالروز تولد مفتون موافقت کند.

در این همایش از سیدعلی اکبر، فرزند مفتون بردخونی تجلیل شد.

سید بهمنیار (آغا بهمنیار) حسینی متخلّص به مفتون، فرزند سید علی اکبر از سادات خطّه بردخون در سال 1276 هجری شمسی، در بردخون به دنیا آمد.

وی از جوانی کسب کمال و معرفت کرد و به سرودن شعر پرداخت.

وی پس از چندی از بردخون به روستای کورک مهاجرت کرد و تا آخر عمر یعنی سال 1341 شمسی درآنجا زیست و در 65 سالگی همان جا در گذشت. جسد او چند سالی در گورستان کورک به امانت گذاشته شد و سپس به کشور عراق منتقل و در وادی السلام نجف به خاک سپرده شد.

پس از دوبیتی‌های فایز، دوبیتی‌های مفتون در فرهنگ عامه استان بوشهر جایگاه خاصی دارد.

مفتون هفت فرزند، سه پسر و چهار دختر داشت. پسر اول و دوم او در زمان حیات پدر درگذشتند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر