سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در 15 اردیبهشت امال تاکنون بیش از 13هزار بیمار در این استان از مزایای بسته کاهش میزان پرداخت هزینه های درمانی استفاده کرده اند.به گزارش فکرشهر، علیرضا رییسی روز شنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه 70درصد پرداختی های بخش درمان را باید دولت و 30 درصد را مردم پرداخت کنند ولی تا قبل از اجرای نظام سلامت 30درصد هزینه ها را دولت و 70درصد آن را مردم پرداخت می کردند.
کد خبر: ۴۳۲۸
شنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۸

فکرشهر: رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از زمان اجرای طرح تحول نظام سلامت در 15 اردیبهشت امال تاکنون بیش از 13هزار بیمار در این استان از مزایای بسته کاهش میزان پرداخت هزینه های درمانی استفاده کرده اند.
به گزارش فکرشهر، علیرضا رییسی روز شنبه در نشست کارگروه اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر افزود: طبق قانون برنامه پنجم توسعه 70درصد پرداختی های بخش درمان را باید دولت و 30 درصد را مردم پرداخت کنند ولی تا قبل از اجرای نظام سلامت 30درصد هزینه ها را دولت و 70درصد آن را مردم پرداخت می کردند.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح نظام سلامت هم اکنون هر بیماری که در بیمارستانهای دولتی بستری شود، حداکثر 10درصد هزینه ها را پرداخت می کند و بیمارانی نیز که از روستاها در قالب نظام ارجاع بستری می شوند پنج درصد هزینه ها را پرداخت می کنند.

رییسی اظهار کرد: براین اساس از تاریخ 15 اردیبهشت که این قانون در بیمارستان ها اجرایی شده تاکنون 97میلیارد ریال کل هزینه بیماران بستری شده دراستان بوشهر بوده است که بیماران از محل 10 و پنج درصد تنها شش میلیارد ریال کرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح نظام سلامت در بیمارستان ها بخش مددکاری بیمارستانها که همیشه شلوغ بود امروز به دلیل کاهش هزینه درمان به یکی از بخش ها و واحدهای خلوت تبدیل شده است.

رییسی بیان کرد: یکی از مشکلات مناطق محروم ماندگاری پزشکان بود که با اجرای طرح نظام سلامت و در نظر گرفتن بسته های تشویقی برای ماندگاری پزشکان این مشکل در مناطق محروم حل شده است.

وی درباره زایمان طبیعی گفت: با اجرای طرح نظام سلامت و حذف فرانشیز زایمان طبیعی رایگان تاکنون 700 مورد زایمان طبیعی ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد افزایش نشان می دهد.

رییسی ادامه داد: کل هزینه انجام شده برای زایمان های طبیعی دراستان بوشهر یک میلیارد و 21میلیون ریال است.

وی افزود: با توجه به این که 55 درصد زایمان های انجام شده در کشور به صورت سزارین انجام می شود با اجرای طرح نظام سلامت و اقدامات انجام شده درمورد زایمان طبیعی تلاش می شود فرهنگ زایمان طبیعی در کشور نهادینه شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر یادآورشد: ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانها از جمله دیگر بسته های نظام سلامت است که با وجود سن بالای بیشتر بیمارستان های استان بوشهر تلاش شده به این امر توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی افزود: همچنین با پرداخت ما به التفاوت ویزیت پزشکان از محل هدفمندی یارانه ها تلاش شده که پزشکان متخصص و فوق تخصص بیشتری را جذب این طرح کنیم.

رییسی یادآور شد: تنها در اردیبهشت ماه بیش از 83هزار ویزیت به وسیله پزشکان انجام شده است.

وی حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج و خاص را از دیگر بسته های نظام سلامت معرفی کرد که به صورت کامل در بیمارستان های استان اجرایی می شود.

رییسی ادامه داد: از پانزدهم اردیبهشت تاکنون پنج هزار و 500 مورد بستری، 38هزار درمان سرپایی و 45هزار مراجعه به اورژانس در استان بوشهر داشته ایم.

وی گفت: همچنین دو میلیارد و 238میلیون ریال تجهیزات دارویی و پزشکی مصرفی برای جلوگیری از تهیه این اقلام به وسیله بیمار از خارج از بیمارستان خریداری شده و اگر بیماری برای خرید این وسایل به بیرون مراجعه کرد به دانشگاه علوم پزشکی گزارش دهد.

رییسی اضافه کرد: دراین مدت 35میلیارد و 797میلیون ریال به عنوان کارانه و اضافه کار پزشکان و پرستاران پرداخت شده است.

وی درباره بیمارستانهای جنوب استان بوشهر گفت: براساس تفاهم نامه وزیران بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نفت و تعاون کارو رفاه اجتماعی بیمارستانهای منطقه جنوب استان زیرپوشش ویژه طرح نظام سلامت قرار گرفتند.

رییسی بیان کرد: براساس این توافقنامه بیمارستان توحید جم و عسلویه زیر پوشش طرح نظام سلامت قرار گرفتند و بیمارستان کنگان نیز به عنوان بیمارستان معین صنعت نفت انتخاب شده است.

وی ظرفیت سازی با نظر کارسناسی را از جمله موارد مهم طرح نظام سلامت عنوان کرد و گفت: مراکز زیادی در استان در بخش بهداشت و درمان وجود دارد که هیچ نفعی برای استان ندارند به همین دلیل از تصمیم گیری های هیجانی و احساسی باید دوری کنیم.

رییسی افزود: بزودی بسته های پیشگیری و بهداشت نیز ابلاغ می شود چون اگر شاخص های بهداشتی را ارتقا دهیم شاید دیگر نیازی به بیمارستان سازی نداشته باشیم. 

منبع: ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر