جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۳۸۶
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰

فکرشهر: بخشدار بردخون گفت: پرکردن چاه‌های کشاورزی راهکار حل بحران آب نیست و باید از روش‌های مناسب در این زمینه استفاده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، علی اخلاقی در نشست شورای اداری بخش بردخون با تأکید بر احداث سدهای آبخیزداری در منطقه، گفت: کشاورزان و دامداران ضمن همکاری با جهاد کشاورزی، اطلاعات خود را در سامانه پهنه بندی ثبت کنند تا مسئولان بتوانند با آگاهی بیشتر برنامه ریزی کنند.

اخلاقی به بحران آب اشاره کرد و افزود: بحران آب جدی است اما چاره کار پرکردن چاه‌ها نیست و می توان با مدیریت چاه ها، نصب کنتور بر روی چاه ها، اصلاح و ترویج الگوی مصرف، نظارت بهتر و دقیق تر و صرفه جویی مصرف آب در منازل مانع کم آبی شد.

وی گفت: اشتغال خانگی راه مناسبی برای کاهش بی کاری در جامعه است که آموزش صنایع دستی در روستاها آغاز شده و ادارات و نهادها در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زا همکاری می کنند.

بخشدار بردخون با اشاره به سفر اخیر استاندار به شهرستان دیر، ابراز داشت: در این سفر پنج میلیارد ریال برای تکمیل پروژه مدرسه امیر کبیر، احداث یک چمن مینی فوتبال در شهر بردخون توسط شهرداری و حمایت معاونت عمرانی استاندار، اختصاص ۱۰ میلیارد ریال جهت کنترل ریزگردها، تعویض و انتقال ۱۰ کیلیومتر شبکه آب بردخون کهنه با اعتبار ۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال، احداث یک حلقه چاه در یکی از روستاها، آبرسانی به خورخان با اعتبار ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، راه اندازی سیستم ۴G در روستای بردخون کهنه با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال تصمیم گرفته شد.

اخلاقی افزود: در سال ۹۶ سه روستای بخش دارای خانه ورزش شدند و امسال نیز در ۴ روستای دیگر بخش خانه ورزش راه اندازی می شود که بخش بردخون اولین بخش جنوب استان است که همه روستاها به خانه ورزش مجهز می شوند.

وی اضافه کرد: با همکاری هلال احمر امسال خانه هلال در روستاهای بخش با همکاری دهیاری ها و در شهر با همکاری شهرداری راه اندازی می شود و ناحیه صنعتی شهنیاء نیز در این روستا ایجاد خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر بازدید بدون هماهنگی از مغازه ها، خواستار تعیین تکلیف اراضی و طرح هادی بردخون کهنه شد و گفت: طرح های هادی روستایی سرعت بیشتری می گیرد و تا هفته دولت به بهره برداری می رسد و همچنین طرح های بهداشتی منطقه نیز تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

نماینده عالی دولت در بخش تصریح کرد: اصلاح و زیرسازی شبکه آب شهری ضروری است که انتظار می رود شهرداری با بررسی پیشنهاد مشارکتی کار اصلاح شبکه آب شهری را آغاز کند چرا که این کار در شهرهای دیگر به صورت مشارکتی در حال انجام است.

بخشدار بردخون از برگزاری همایش بزرگداشت مفتون بردخونی و شب شعر و شروه کلاخا یاد محدو تقدیر کرد وخواستار توجه به پیشینه فرهنگی منطقه شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر