دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۳۵۶۸
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۴۱

فکرشهر: سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر گفت: طرح ساماندهی دست‌فروشان و دکه‌های ثابت و سیار عرضه مواد غذایی در شهرستان بوشهر آغاز شد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، حسن فخرایی بیان کرد: خرید مواد غذایی توسط برخی افراد از دکه‌ها و دست‌فروشان، باعث افزایش تعداد آنها در سطح شهر شده است.

وی افزود: معضل دست‌فروشان دوره‌گرد و دکه‌های ثابت و سیار عرضه‌کننده مواد غذایی  از مشکلات بهداشتی در اکثر شهرها و روستاهای کشور بوده و به یکی از چالش‌های مهم نظام سلامت مبدل شده است.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر با بیان اینکه واحدهای تهیه و عرضه مواد غذایی و آشامیدنی باید دارای حداقل شرایط منطبق بر اصول بهداشتی باشند تصریح کرد: متاسفانه این اصول در مواد غذایی عرضه شده توسط دست‌فروشان رعایت نمی‌شود.

وی تاکید کرد: رعایت موازین بهداشتی و ایمنی آب و مواد غذایی، نقش مهمی در تأمین سلامت جامعه و ارتقای شاخص‌های بهداشت عمومی دارد.

فخرایی اضافه کرد: در همین راستا ساماندهی دست فروشان و دکه‌های ثابت و سیار عرضه مواد غذایی شهرستان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است و کلیه دست‌فروشان معرفی‌شده از مراجع ذیربط جهت تأیید سلامت جسمی و صلاحیت محل کسب، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر