يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
به گزارش فکرشهر، نقد آنلاین نوشت، این هفته به سراغ یکی از فعالین سیاسی و مدنی " دکتر رضا معتمد" پژوهشگر ، نویسنده و روزنامه نگار رفتیم که این گفت گو را در ادامه می خوانید:عملکرد استاندار را چگونه می بینید؟درباره عملکرد استاندار باید با در نظر گرفتن عوامل متعدد درون استانی و برون استانی قضاوت کرد . به همین دلیل قضاوت صحیح درباره عملکرد ایشان خیلی آسان نیست . من مهمترین نقدی را که بر استاندار وارد می دانم ضعف در اقناع افکار عمومی یا حتی ضعف دراطلاع رسانی مطلوب از عملکرد خود است.
کد خبر: ۴۳۸۷
دوشنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۴

به گزارش فکرشهر، نقد آنلاین نوشت، این هفته به سراغ یکی از فعالین سیاسی و مدنی " دکتر رضا معتمد" پژوهشگر ، نویسنده و روزنامه نگار رفتیم که این گفت گو را در ادامه می خوانید:

عملکرد استاندار را چگونه می بینید؟
درباره عملکرد استاندار باید با در نظر گرفتن عوامل متعدد درون استانی و برون استانی قضاوت کرد . به همین دلیل قضاوت صحیح درباره عملکرد ایشان خیلی آسان نیست . من مهمترین نقدی را که بر استاندار وارد می دانم ضعف در اقناع افکار عمومی یا حتی ضعف دراطلاع رسانی مطلوب از عملکرد خود است.

من به این واقفم که آقای استاندار حتماً طرح ها و برنامه هایی برای توسعه استان دارد در انگیزه ایشان برای پیشبرد اهداف خود هم شک ندارم اما معتقدم برای موفقیت در این زمینه ابزارهای لازم را به کار گرفته باشند . با این حال به نظرم درباره ارزیابی عریان تر عملکرد آقای استاندار باید مدتی دیگر هم صبر کرد.

روند تغییرات مدیریتی در استان را چگونه می بینید؟
روند تغییرات با توجه به محدودیت ها و مقدورات نا امید کننده نیست. در مواردی انتصابات مطلوب یا قابل درکی صورت گرفته اما در مواردی هم می توان گفت که کندی غیر لازمی مشاهده می شود. نباید از یاد ببریم که مردم به امید ایجاد تغییر به آقای روحانی رای دادند . اگر قرار باشد همان مدیران قبلی با همان تفکرات سابق و عملکردهایشان همچنان در راس امور باشند ، خواست مردم مبنی بر ایجاد تغییرات و گشایش مشکلاتشان چگونه محقق خواهد شد؟ بنابراین فکر می کنمآقای استاندار می تواند حتی با همین محدودیتها نیز به تغییرات شتاب بیشتری دهند.
 
استفاده استاندار از برخی از فعالین سیاسی در مسئولیت های استان را چگونه ارزیابی می کنید؟
فعالان سیاسی استان هم می توانند و اگر شایسته اش باشند لازم است که در عرصه های مدیریتی حاضر باشند . بنابراین حضور آنها نه الزاماً واجب است و نه الزاماً ناپسند. اگر کسی واقعا خود را توانمند در گشودن گرهی از گره های مدیریتی می داند و با سیاست های دولت هم نگاه مشترک داشته باشد حضورش نه تنها مفید بلکه بعضی وقت ها لازم است. آن چه نگران کننده و ناپسند به نظر می رسد این است که صرفا به دلیل اشتراکات سیاسی و بی توجه به توانایی های افراد به آنان پستی داده شود.

چه نمره ای برای عملکرد استاندار در نظر می گیرد؟
خیلی معتقد نیستم که بشود به عملکرد استاندار تا این حد کمی نگاه کرد. برخی از اقدامات استاندار بویژه در بعضی از انتصابات خوب و قابل تقدیر است . اما برخی از عملکردهای ایشان به ویژه در زمینه تعامل با گروه های فکری و سیاسی قابل نقد است. من معتقدم استاندار با همین محدودیت ها وموانعی که پیش رو دارد می توانست و می تواند حداقل در اقناع افکار عمومی عملکردی بهتر از این داشته باشد. به اعتقاد اینجانب گزینش آقای استاندار در حلقه واسطه او و افکار عمومی گزینش خوبی نبوده است.

اضافه بر این بعداز گذشت چند ماه از حضور ایشان در استانداری در حوزه های عمرانی و توسعه ای گزارش روشن و شفافی از عملکردها به مردم ارائه نشده است . بیشتر مدیران حوزه عمرانی استان همچنان همان افراد دولت سابق هستند و به نظر می رسد ایشان در تعویض برخی از آنها ملاحضاتی دارد که این ملاحضات چندان به سود مردم نیست . البته قبول دارم که بخشی از نارسایی های حوزه عمرانی مربوط به وضعیت نامطلوب اقتصادی کشور است اما فکر می کنم می توان دست کم با آوردن مدیران شایسته تر و در عین حال همسو با سیاست های دولت ، امیدواری را به جان جامعه تزریق کرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر