شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر با بیان اینکه نخل‌داران بدون واسطه خرمای به فروش نرفته خود را تحویل مراکز دهند گفت: نخل‌داران قبل از تحویل خرما باید مجوز فروش را از جهاد کشاورزی دشتستان دریافت و ...
کد خبر: ۴۴۰۳
چهارشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۱۲

فکرشهر: مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح توافقی خرید محصول گوجه فرنگی در شهرستان دشتستان چهار هزار و ۵۰۰ تن محصول از کشاورزان خریداری شد.

به گزارش فکرشهر، علی قنبری  با بیان اینکه کار خرید خرمای تضمینی در استان بوشهر از شنبه 11 مرداد آغاز می‌شود، اظهار کرد: با مصوب ستاد تنظیم بازار کشور، این ستاد به سازمان تعاون روستایی مجوز داده است که خرمای سال قبل نخل‌داران دشتستانی که به فروش نرفته خریداری کند.

وی با بیان اینکه چهار مرکز خرید تضمینی در دشتستان کار خود را از شنبه 11 مرداد آغاز می کنند گفت: شرکت‌های تعاون روستایی مهرگان وحدتیه، شقایق آبپخش، معرفت زیارت و وحدت نظر آقا کار خرید تضمینی خرما بر اساس دستورالعمل سازمان تعاون روستایی تا روز نخست شهریور بر عهده دارند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر با بیان اینکه نخل‌داران بدون واسطه خرمای به فروش نرفته خود را تحویل مراکز دهند گفت: نخل‌داران قبل از تحویل خرما باید مجوز فروش را از جهاد کشاورزی دشتستان دریافت و سپس محصول خود را به فروش برسانند.

قنبری با اشاره به اینکه خرمای نخل‌داران بر اساس تعیین افت خرداری می‌شود گفت:  خرید خرمای درجه یک کیلویی 10 هزار ریال  تعیین شده و در ازا هر یک درصد افت، یکصد ریال از قیمت مذکور کسر می‌شود و خرمای فله‌ای نیز تا 70 درصد افت  قابل خرید است.

وی با بیان اینکه خرمای بسته بندی هر کیلو یک‌هزار و 2000 تومان از کشاورزان خریداری می‌شود گفت: در این نوع خرما به ازا هر یک‌درصد افت 120 ریال از قیمت پایه کسر می‌شود و خرمای بسته بندی نیز تا 30 درصد افت خریداری می‌شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر تاکید کرد: خرید تضمینی خرما تنها از نخل‌دار و تولیدکننده و براساس معرفی نامه صادره از مدیریت جهاد کشاورزی دشتستان صورت می ‌گیرد.

قنبری ازپایان خرید توافقی گوجه‌فرنگی کشاورزان دشتستانی خبرداد و گفت: با اجرای طرح توافقی خرید محصول گوجه فرنگی در شهرستان دشتستان چهار هزار و 500 تن محصول از کشاورزان خریداری شد.

وی با بیان اینکه هر کیلوگرم گوجه فرنگی 300 ریال از کشاورزان خریداری شد گفت: هزینه حمل انتقال محصول به کارخانه‌های فرآوری فارس و اصفهان بر عهده سازمان تعاون روستایی بود که در خرید این محصول بیش از 18 میلیارد ریال سرمایه گذاری شد.

به نوشته ی تنسیم، وی افزود: در خرید این محصول 480 محموله گوجه فرنگی به کارخانه‌های فرآوری فارس و اصفهان حمل شد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر