يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۳۲۲
دوشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۱

فکرشهر: رشته ورزشی فوتوالی که روش بازی آن ترکیبی از حرکات فوتبال و والیبال است بتازگی در شهر گناوه راه اندازی شده و مورد استقبال چشمگیر جوانان این منطقه قرار گرفته است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، فوتوالی یا 'والی‌ پا' ورزشی بین‌المللی است که قوانین آن مشابه والیبال بوده اما همانند فوتبال با پا بازی می‌شود و زمانی امتیاز بدست می‌آید که توپ در زمین حریف به زمین اصابت کند یا حریف مرتکب خطا شود و نتواند آن را برگشت دهد. 

فوتوالی مثل والیبال ساحلی است اما با استفاده از توپ شبیه فوتبال بازیکنان بصورت 2 و 3 نفره با هم رقابت می کنند.

رشته فوتوالی که برای اولین بار کشور برزیل بنیان نهاده شد در دهه 1960 میلادی بصورت تفریحی و بدون تشکیلات خاصی در بین مردم ساحل نشینان این کشور رواج پیدا کرد و 10 سال پیش وارد ایران شد. 

از اوایل سال 1387 ایران به عضویت فدراسیون جهانی فوتوالی در آمد و پس از تایلند دومین کشور آسیایی بود که این رشته را فعال و در سال 1390 با نظر معاونت ورزش قهرمانی به عنوان یک انجمن جدید تحت پوشش فدراسیون انجمن های ورزشی قرار گرفت.

ساحل گناوه نیز که از نقاط گردشگرپذیر و تفرجگاه اهالی این شهرستان به شمار می آید این روزها شاهد گرایش جوانان به این رشته ورزشی نوپا و سالم شده و ساحل این بندر به عنوان بهترین مکان می تواند نقشی مهم در گسترش و همگانی کردن بیشتر این رشته ورزشی زیبا داشته باشد.

استقبال از این رشته در این شهر ساحلی باعث شده که اولین دوره مسابقات استان بوشهر با عنوان یادواره خبرنگار ورزشی نویس رحوم عبدالعزیز افتخاری در گناوه برگزار شود.

مسئول انجمن فوتوالی گناوه گفت: این رشته برای نخستین بار در استان بوشهر در این شهرستان و با حمایت و پشتیبانی سرپرست انجمن فوتوالی استان زیرنظر هیات ورزشی بومی و محلی منطقه فعال واستقبال چشمگیری از آن صورت گرفته است.

مرتضی خضری افزود: با برنامه ریزی های صورت گرفته درصددیم با جذب جوانان به این رشته زمینه را برای حضور آنان در تیم ملی فراهم کنیم.

وی اظهارداشت: به منظور توسعه این ورزش یک دوره مسابقه با حضور 16 تیم تحت عنوان یادواره خبرنگار ورزشی نویس مرحوم عبدالعزیز افتخاری در ساحل این بندر آغاز شده که تیم منتخب آن به مسابقات کشوری و انتخابی تیم ملی در بندر انزلی اعزام خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان گناوه گفت: رشته ورزشی فوتوالی در این شهر که بتازگی راه اندازی شده، با وجود نوپابودن جوانان زیادی را به خود کشانده است.

رحمان عمادی افزود: توجه به ورزش های ساحلی می تواند زمینه را برای بروز و معرفی جوانان این منطقه به تیم ملی فراهم کند که یکی از اولویت های این اداره قرار دارد.

وی اظهارداشت: درصددیم این رشته ورزشی درگناوه فعال تر و به قطب مهم کشور تبدیل شود.

رئیس اداره ورزش وجوانان گناوه گفت: برگزاری دوره های آموزشی و آشنایی با قوانین این رشته ضروری است و این اداره آمادگی هرگونه همکاری با انجمن فوتوالی این شهرستان است.

شهرستان ساحلی گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر