شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۳۹۷
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

فکرشهر: فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از کشف ۹۳ درصد جرائم سایبری در این شهرستان خبر داد و گفت: طی سه ماه نخست امسال ۳۱۰ خودرو حامل قاچاق در دشتستان توقیف شد.

به گزارش فکرشهر، سید جواد رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: تلاش‌های خوبی در راستای توسعه امنیت در شهرستان دشتستان صورت گرفته است و شاهد بهبود شاخص‌های امنیتی در این شهرستان هستیم.

وی با اشاره به کاهش ۲۶ درصدی وقوع جرائم خشن در شهرستان دشتستان طی سه ماه نخست امسال، اضافه کرد: در وقوع قتل ۶۷ درصد، آدم ربایی و گروگانگیری ۱۰۰ درصد، سرقت به عنف ۴۲ درصد و تجاوز به عنف ۱۰۰ درصد کاهش داشته‌ایم.

کشف ۸۷ درصد از جرائم خشن

رضوی با اشاره به اینکه ۸۷ درصد از جرائم خشن در سه ماهه نخست سال جاری کشف شده است، بیان کرد: میزان کاهش در تصادفات درون شهری ۶۰ درصد و در تصادفات برون شهری ۳۶ درصد بوده است و در مجموع کل تصادفات ۲۵ درصد کاهش داشته است.

وی خواستار توجه شهروندان به مسائل امنیتی شد و افزود: بعضی از شهروندان بدون توجه به هشدارهای پلیس اقدام به نگهداری غیر ضروری طلا و جواهرات در منزل می کنند بدون اینکه به آثار و عواقب آن اندیشیده باشند.

کشف ۹۳ درصدی جرائم سایبری

فرمانده انتظامی دشتستان ادامه داد: با توجه به پیچیدگی و افزایش جرائم در حوزه فضای مجازی و وقوع جرائمی همچون کلاهبرداری های اینترنتی و...با تلاش و پیگیری های مأموران پلیس فتا دشتستان، در سه ماهه نخست سال جاری ۹۳ درصد از جرائم سایبری کشف شد.

وی خاطرنشان کرد: پلیس فتا دشتستان به موازات تلاش در راستای کشف جرائم فضای مجازی، با حضور در مساجد، مدارس و... آموزش‌های لازم را به آحاد جامعه در پیشگیری از وقوع جرائم ارائه می کند و والدین عزیز علاوه بر نظارت بر نوجوانان و جوانان باید دقت و هوشیاری در استفاده از فضای مجازی را مد نظرداشته باشند.

توقیف ۳۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق

فرمانده انتظامی شهرستان دشتستان از توقیف ۳۱۰ دستگاه انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین حامل کالای قاچاق و کشف بیش از ۳۴۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در ۳ ماهه نخست سال جاری خبر داد.

رضوی گفت: در راستای حمایت از کالای تولید داخلی و مبارزه و برخورد با قاچاق کالا از ابتدای سال جاری کنترل محورهای مواصلاتی و وسایل نقلیه مشکوک به حمل قاچاق در دستور کار مأموران انتظامی دشتستان قرار گرفت.

وی اظهار داشت: در همین راستا با تلاش های انجام شده در ۳ ماهه نخست امسال تعداد ۳۱۰ دستگاه وسایل نقلیه سبک و سنگین توقیف و انواع کالای قاچاق به ارزش ۳۴۱ میلیارد و ۸۲۲ میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی دشتستان عنوان کرد: در همین ارتباط ۳۱۵ نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده و تکمیل تحقیقات تحویل مراجع قضایی شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر