شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۴۱۵
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰

فکرشهر: سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: در اجرای مرحله دوم طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده ۱۲ منطقه استان بوشهر تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، مریم آذرشب در آیین اختتامیه کارگاه تربیت مربی توان افزایی و ارتقا تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی با اشاره به اینکه این کارگاه به مدت 5 روز برگزار شد اظهار داشت: توان افزایی زنان و خانواده  در ابعاد مختلف به‌عنوان یکی از رویکردهای اصلی مورد توجه قرار  دارد که سال قبل در اجرای مرحله نخست آن 16 منطقه شهری و روستایی تحت پوسس آن قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مخاطبان هدف در مرحله  نخست سازمان مردم نهاد اجتماع محوربودند گفت: پس از ارایه آموزش‌های لازم به‌عنوان تسهیل‌گران وارد جامعه  محلی در مناطق  محروم و آسیب پذیر  شدند و زمینه ارتقا آگاهی‌ها و سطح سلامت روانی، جسمانی و اجتماعی زنان و افزایش تاب آوری اجتماعی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی و تعارضات خانوادگی فراهم کردند.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر به اجرای مرحله دوم  طرح توان افزایی و ارتقا تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی اشاره کرد و افزود: در اجرای این مرحله کارگاه آموزشی با حضور 24 نفر شامل 12 سمن و 12 تسهیل‌گر در مدت 5 روز برگزار شد که تاب آوری اجتماعی خانواده‌ها در مقابل آسیب‌های اجتماعی را در 12 منطقه افزایش می‌دهند.

آذرشب  با بیان اینکه طرح تاب اوری با تکیه بر نقش مردم در کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانایی بالقوه سمن‌ها  خدمات لازم را به جامعه محلی ارائه می‌کنند افزود: در این زمنیه پس از آموزش تسهیل‌گران در زمینه تاب اوری اجتماعی در جوامع محلی نسبت به توان افزایی گروه هدف و ارتقا تاب اوری اجتماعی می‌پردازند.

وی، تدوین سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده استان را  مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تمام 10 شهرستان استان در تهیه و تدوین این سند مشارکت می‌کنند و از سازمان‌های مردم نهاد به‌عنوان بازوهای عملیاتی و اجرایی بخش دولتی دعوت به همکاری می‌شود.

سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر ارتقاء قدرت سازگاری درشرایط مختلف، افزایش سطح مسئولیت پذیری اجتماعی و تقویت روحیه کار مشارکتی را از اهداف برگزاری طرح توان افزایی و ارتقا تاب آوری اجتماعی در جوامع محلی  دانست.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر