دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۴۱۸
جمعه ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان بوشهر گفت: استان بوشهر جزء استان‌هایی است که تحت تاثیر تنش آبی قرار دارد اما این مشکل در روستاها به دلیل پراکندگی چند برابر شهرها است.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، مسعود نصوری با بیان اینکه استان بوشهر به عنوان وارد کننده آب از دیگر استان‌ها تحت تاثیر خشکسالی و تنش‌ آبی در استان‌های همجوار قرار گرفته است افزود: تنگ ارم و بوشکان در دشتستان، روستاهای نوار ساحلی و روستاهای بخش مرکزی از پرتنش‌ترین روستاهای این استان هستند.

وی تصریح کرد: حفر چاه در روستای میلک و ورود آن به مدار به منظور استفاده در 26 روستا، احداث پنج و نیم کیلومتر خط انتقال با حفر چاهی به ظرفیت 1500 مترمکعب در بازده زمانی 60 روزه برای تامین آب روستاهای جنوب برازجان، تامین آب روستاهای انتهایی تنگستان از طریق شهرستان دشتی و فعال نمودن ظرفیت آبرسانی در روستاها با تقویت آب انبارها از جمله تدابیر اندیشیده شده برای تامین آب است. 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان ادامه داد: در شهرستان تنگستان چون هیچ منابع آبی در محدوده خود ندارد برنامه‌ریزی روی مدیریت مصرف است که در همین راستا آب باغ ویلاهایی که در مسیر تنگستان بود قطع شده و منابع آبی جایگزین دیگری به مالکان باغ ویلاها پیشنهاد شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ظرفیت آبرسانی سیار را در روستاها فعال و مجوز خریداری آب شیرین‌کن‌های کوچک را دریافت کرده‌ایم.

نصوری ایجاد یک آب شیرین کن در جزیره شیف و در بخشی از شهرستان دشتستان و همچنین تامین آب مورد نیاز روستاهای هلیله و بندرگاه از آب‌شیرین‌کن‌ها را از دیگر اقدامات برای رفع مشکل کم‌آبی در روستاهای استان عنوان کرد.

وی یادآور شد: در حال حاضر متوسط آبی که باید در اختیار هر فرد در روستاهای استان قرار بگیرد 140 لیتر در شبانه روز است، در حالی که برخی بین 230 تا250 لیتر در روز آب مصرف می‌کنند که باعث بروز مشکلاتی برای سایرین شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان با اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب برای مقابله با بحران کم‌آبی تصریح کرد: مردم با مدیریت مصرف می توانند به برون‌رفت از تنش آبی کمک کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر