جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۴۲۷
شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: امام جمعه آبدان گفت: رفع مشکلات نیازمند مطالبه‌گری مردم از مسئولان است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در جمع نمازگزاران در مسجد جامع آبدان اظهار داشت: در کتاب بحار الانوار از حضرت زهرا نقل شده که پیامبر فرمود: امام در جامعه مانن خانه خدا در بین مسلمین است. باید مردم به سمت خانه خدا بروند و حول آن بچرخند.

وی اضافه کرد: از چند امام سوال شد که چرا بر علیم حکومت جور قیام نمی کنید که آن امامان به همین حدیث متوسل می شدند. امام نباید که خود را بر مردم تحمیل کند، مردم باید به سمت امام بروند.

امام جمعه آیدان خاطرنشان کرد: وقتی مردم به سمت امام می روند، به اندازه‌ای که مردم به او قدرت می‌دهند عمل می کند، امام قدرت زیادی دارد اما به اندازه‌ای که مردم بخواهند عمل می کند.

وی بیان کرد: در زمان امام علی(ع) به طور کامل اعمال قدرت می‌کرد، فرمانداران زیادی را عزل یا نصب می‌کرد. امروز نگاه مردم به رهبری، نگاه به پادشاه است، با بروز مشکل می گویند چرا رهبر کاری نمی کند، در حالی که امام در جامعه اسلامی نمی تواند با عمالی که دستورات را عمل نمی‌کنند، برخورد کند، زیرا مردم این قدرت را نداده‌اند، خدا اجازه و قدرت داده اما مردم نه.

حمیدی‌نژاد ادامه داد: مردم قدرت برخورد را به رئیس جمهور داده‌اند اما به رهبری نداده‌اند. امروز متاسفانه تبلیغ می شود که چرا رهبر در این اوضاع برخورد نمی کند و رهبری را مقصر می شمارند.

وی افزود: در جامعه ما رهبری نقش هدایت‌گری دارد، به همین دلیل رهبری فرمود مردم باید مطالبه گر باشند تا مسئولین را وادار به کاری کنند. اگر مردم از طریق نمایندگان خود مطالبه‌گر شدند، می‌توانند با رییس جمهور و دیگر مسئولین برخورد کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر