سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۵۰۲
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

فکرشهر: سرپرست دفتر امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت: ایجاد زمینه اشتغال پایدار و ارائه تسهیلات خود اشتغالی با هدف توان افزایی زنان سرپرست خانوار این استان در دستور کار است.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، مریم آذر شب روز یکشنبه در نشست هم اندیشی حل مشکلات بانوان شهرستان بوشهر افزود: در این ارتباط استفاده از ظرفیت سازمان های اجتماعی و مدنی، تشکیل تعاونی ها و انجمن های حمایتی و خدمات رسانی به زنان سرپرست خانوار با اهداف توانمندسازی و مهارت آموزی بطور جدی مد نظر است.

وی اضافه کرد: آموزش و ارائه دوره های حرفه آموزی، مشاوره شغلی، تحصیلی، کاریابی و اشتغال، تبادل تجربه و اطلاعات و مدیریت بحران های خانوادگی آنها از دیگر برنامه های اولویت دار برای اجرا در جامعه زنان سرپرست خانوار است.

آذر شب بیان کرد: برای تسهیل و رونق فعالیت اقتصادی زنان سرپرست خانوار معافیت و کاهش هزینه های مرتبط با دریافت پروانه و جواز کسب در دستور کار جدی حوزه مدیریتی بانوان و خانواده است.

آذرشب یادآور شد: ایجاد بستر مناسب برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار، تجمیع بانک های اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار برای دسترسی به یک بانک اطلاعاتی جامع و روزآمد و بهره گیری از یک نطام جامع پایشی برای رصد وضعیت زنان سرپرست خانوار در فرایند توانمند سازی و اشتغال از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای اجرا در جامعه هدف است.

وی اظهار داشت: نیاز سنجی و شناسایی اولویت های شغلی برای فراهم کردن زمینه ایجاد مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار از جمله رویکردهای پیش بینی شده برای تقویت وضعیت اقتصادی زنان سرپرست خانوار است.

درخواست ارائه تسهیلات و وام ضروری با شرایط پرداخت آسان، افزایش ریالی تسهیلات اشتغالزایی صندوق امداد ولایت و سایر بانک های عامل، طولانی بودن فرایند دریافت هزینه کرد درمانی از سازمان بهزیستی و کمیته امداد از جمله درخواست های بانوان سرپرست خانوار در این نشست بود.

بروکراسی اداری طولانی در فرایند مشمولیت و دریافت بسته های حمایتی، نبود توانایی مالی در تامین نیازهای اساسی و ضروری خانوارهای تحت سرپرسی، منحل شدن صندوق درمان بهزیستی و کاهش سطح ارائه خدمات درمانی توسط بیمه جایگزین از دیگر موارد مطرح شده در این نشست توسط زنان سرپرست خانوار شهرستان بوشهر بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر