دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی «فکرشهر»/ به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای
فکرشهر: مدیریت نخستین زورخانه استان بوشهر می گوید جوانانی که مشتاق ورود به این رشته ورزشی هستند تنها با بیمه کردن خود می توانند در این زورخانه فعالیت خود را آغاز کنند...
کد خبر: ۴۴۵۲۴
يکشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

فکرشهر ـ اسماء بوستانی: مدیریت نخستین زورخانه استان بوشهر می گوید جوانانی که مشتاق ورود به این رشته ورزشی هستند تنها با بیمه کردن خود می توانند در این زورخانه فعالیت خود را آغاز کنند.

ثبوت که مدیریت زورخانه مولای متقیان شهر برازجان را بر عهده دارد، در مراسمی که به مناسبت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای برگزار شده بود، به فکرشهر گفت: این زورخانه در سال 1389 برای اولین بار در استان بوشهر و در شهر برازجان تاسیس شد.

وی با بیان اینکه در این زورخانه علاوه بر ورزش، فعالیت های فرهنگی، مراسمات و جشن های مذهبی برگزار می شود ادامه داد: نوجوانان و جوانان فعال در زورخانه مولای متقیان، در اکثر مراسمات فعالیت دارند و تا کنون مقام هایی را در این راستا کسب نموده اند.

ثبوت افزود: این جوانان  هنگام غروب با شور و شوق خاصی وارد مسجد شده، وضو می گیرند و بعد از نماز مغرب و عشاء در روزهای زوج در زور خانه فعالیت می کنند.

مدیریت زورخانه مولای متقیان شهر برازجان، شرایط ورود و فعالیت جوانان شهرستان دشتستان در زورخانه را آسان اعلام کرد و افزود: جوانانی که مشتاق ورود به این رشته ورزشی هستند تنها با بیمه کردن خود می توانند در این زورخانه فعالیت خود را آغاز کنند چرا که فعالیتی فرهنگی است و نباید در مسیر ورود جوانان به ورزش سنگ اندازی شود.

ثبوت شیرین ترین خاطره از زورخانه را اجرای مراسم در بین الحرمین اعلام کرد و ادامه داد: جوانان فعال زورخانه وسایل خود را با مشقت به دوش کشیده و در پیاده روی اربعین سال گذشته شرکت کردند و در بین الحرمین با اجرای مراسم خود و جلب توجه تمامی مردم، شیرین ترین خاطره این سال های زورخانه را برای ما رقم زدند و آن روز هیچ وقت از خاطرمان محو نخواهد شد.

وی جوانان زورخانه را فعال دانست و اظهار داشت: این جوانان در مراسماتی از جمله نشاط اجتماعی، پیاده روی ولایت امام رضا،  مدارس سطح شهر، جشن گلریزان و .... فعالیت داشته اند.

ثبوت انتظار خود را از مسئولین این چنین اعلام کرد: باید به تمامی رشته های ورزشی اهمیت داده شود، هر رشته ورزشی کمبودهایی دارد که با همکاری مسئولین قطعا جبران خواهد شد. مشکلات و کمبودهای زورخانه نیز فراهم کردن لباس این جوانان است که در استان بوشهر یافت نمی شود؛ این لباس ها با هزینه بالا و با سفارش از شهر مشهد به دست ما می رسد. اگر مسئولین در راستای تهیه لباس ما را یاری رسانند اکثر مشکلات ما رفع خواهد شد.

وی به عنوان پیامی خطاب به جوانان امروزی گفت: جوانان باید قدر فرصت ها و جوانی خود را بدانند. با روی آوردن نه به رشته ورزشی زوخانه ای، بلکه به رشته ورزشی مورد علاقه خود می توانند در سلامتی و تندرستی خود موثر باشند. ان شاالله که جوانان ما راه امام علی (ع) را در پیش گرفته و روز به روز شاهد موفقیت های جوانان این مرز و بوم باشیم.

نظرات بینندگان
عبدالحسین عبدالهی
|
-
|
دوشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
سلام. از زحمات همه فعالان سایت فکر شهر به نوبه خودم تشکر می کنم. همچنین تشکر از خانم بوستانی که در خصوص وجود زورخانه در شهر برازجان اطلاع رسانی نمودند
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر