سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: 13 هزار نفر در استان بوشهر طی چهار ماهه نخست امسال خون اهدا کردند.به گزارش فکرشهر، غلامرضا حاجیانی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت نهم مرداد روز ملی انتقال خون اظهار داشت: در استان بوشهر افراد زیادی هستند که به صورت مستمر برای اهدای خون خود مراجعه می‌کنند و بخش مهمی از خون در استان بوشهر از این طریق تامین می‌شود.
کد خبر: ۴۴۵۴
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

فکرشهر: مدیرکل انتقال خون استان بوشهر گفت: 13 هزار نفر در استان بوشهر طی چهار ماهه نخست امسال خون اهدا کردند.

به گزارش فکرشهر، غلامرضا حاجیانی در جمع خبرنگاران با گرامیداشت نهم مرداد روز ملی انتقال خون اظهار داشت: در استان بوشهر افراد زیادی هستند که به صورت مستمر برای اهدای خون خود مراجعه می‌کنند و بخش مهمی از خون در استان بوشهر از این طریق تامین می‌شود.

وی ادامه داد: تلاش‌های بسیار زیادی برای ارائه خدمات مناسب به اهداکنندگان خون صورت گرفته تا این افراد بتوانند با آرامش بیشتری کار انتقال خون خود را انجام دهند که افزایش شعب انتقال خون یکی از این اقدامات است که در حال حاضر چهار مرکز در استان فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر به اشاره به فعالیت 30 ساله پایگاه انتقال خون در استان بوشهر، تصریح کرد: دریافت، تولید فرآوده و توزیع میان مراکز درمانی از مهمترین وظایف این نهاد است که هر ساله اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام می شود.

رتبه سوم بوشهر در خونگیری در بین استان‌ها

وی با تاکید بر اینکه دریافت خون از افراد دارای شرایط خاص است، تصریح کرد: فرد نباید بیماری عفونی و یا  بیماری‌های عفونی داشته باشد و سن وی نیز باید بین 17 تا 60 سال باشد.

حاجیانی با اشاره به اینکه نیمی از اهداکنندگان خون در استان اهدا کننده مستمر هستند، افزود: اهداکنندگان مستمر سالانه حداقل دو بار خون اهدا می‌کنند و از مطمئن‌ترین و سالم‌ترین اهداکنندگان خون به‌شمار می‌روند که استان بوشهر از نظر خونگیری در بین سایر استان‌ها رتبه سوم را دارد.

مدیرکل انتقال خون استان بوشهر به نقش بسیار مهم اهداکنندگان مستمر اشاره کرد و افزود: از میزان کل خون‌های دریافتی در بوشهر، 60 درصد متعلق به اهداکنندگان مستمر است.

مراجعه 17 هزار نفر برای اهدای خون

وی عنوان کرد: طی چهار ماهه نخست امسال، 17 هزار نفر برای اهدای خون در استان بوشهر به پایگاه‌ها مراجعه کردند که 13 هزار نفر شرایط اهدای خون را داشتند.

حاجیانی ادامه داد: طی مدت یاد شده 25 هزار فرآورده خونی تولید شده که این فرآورده‌ها شامل گلبول قرمز، پلاکت، پلاسمای تازه و کرایو است.

وی با اشاره به وجود 700 بیمار مبتلا به تالاسمی ماژور در استان، تاکید کرد: بیماران تالاسمی و افراد بستری در بخش‌های اورژانس و جراحی بیشترین میزان مصرف خون را دارند که بیشترین نیاز خونی به خون‌های منفی است.

منبع: مهر

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر