شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۴۶۱۶
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۵

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 23هزار دانش‌آموز کلاس اولی وارد مدارس شوند.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، ناصر کرمی در جمع خبرنگاران بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال تعداد دانش‌آموزان کلاس اولی با افزایش 5 درصدی نسبت به پارسال به 23 هزار نفر برسد، همچنین 18هزار و 113دانش‌آموز وارد پایه هفتم شوند.

وی با بیان اینکه گرفتن هرگونه وجه هنگام ثبت‌نام به‌جز پرداخت هزینه کتاب و بیمه در مدارس دولتی غیرقانونی است تصریح کرد: هرگونه کمک اولیا به مدارس حتی به صورت داوطلبانه در هنگام ثبت نام غیرقانونی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به فعال بودن 8 هزار کلاس درس دولتی در استان بوشهر افزود: تراکم دانش‌آموزان در استان بالا نیست ولی به دلیل توزیع نامناسب، تراکم دانش‌آموزان در برخی مدارس غیرمعمول است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته 214هزار دانش‌آموز در 12هزار و 369 مدرسه فعال در استان بوشهر تحصیل کردند.

کرمی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اضافه کرد:  امسال 800 نفر از همکاران آموزش و پرورش در استان بوشهر شرایط بازنشستگی دارند که تلاش می‌شود 200 نفر از آنان تمدید خدمت شوند.

وی یادآور شد: در مقابل 600 نفر نیروی بازنشسته 200 نفر نیروی استخدامی و 100 نفر فارغ التحصیل از دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش استان می‌شوند که تلاش می‌شود بقیه کسری نیروها از راه اضافه تدریس، استفاده از همکاران بازنشسته و درصورت صدور مجوز، جذب نیروی حق‌التدریس تامین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به تکمیل نظام جدید آموزشی با استقرار پایه دوازدهم در سال تحصیلی 97-98 گفت: با استقرار این پایه تحصیلی سبد درسی دانش‌آموزان از 24 ساعت به 30 تا 40 ساعت افزایش می‌یابد.  

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر