سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار اقتصاد
فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی آنرژی پارس گفت: شرکتهای تولیدی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی فعال دراین منطقه تا ٢٠ سال از پرداخت مالیات معاف می شوند.به گزارش فکرشهر، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس روز دوشنبه به نقل از مهدی یوسفی افزود: کالاهایی که قرار است در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس استفاده شود، از عوارض گمرکی معاف می شوند، از این رو شرکتهای خارجی که قطعات و تجهیزات خود را وارد این منطقه کنند، هزینه تمام شده پایینی را متقبل خواهند شد.
کد خبر: ۴۵۱۶
سه‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۶

فکرشهر: مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی آنرژی پارس گفت: شرکتهای تولیدی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی فعال دراین منطقه تا ٢٠ سال از پرداخت مالیات معاف می شوند.

به گزارش فکرشهر، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس روز دوشنبه به نقل از مهدی یوسفی افزود: کالاهایی که قرار است در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس استفاده شود، از عوارض گمرکی معاف می شوند، از این رو شرکتهای خارجی که قطعات و تجهیزات خود را وارد این منطقه کنند، هزینه تمام شده پایینی را متقبل خواهند شد.

یوسفی اضافه کرد: نمایندگی وزارت امورخارجه درمنطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس درآینده نزدیک ایجاد می شود و تمهیدات خاصی برای دربافت ویزای نیروهای خارجی و آسان شدن قوانین کار اندیشیده شده است تا ویزای کار برای خارجی ها به سرعت اعطا شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان این که بزودی سمیناری برای سرمایه گزاران خارجی در عسلویه برگزار خواهد شد، افزود: دراین سمینار که آذر امسال ( نوامبر یا دسامبر 2014 میلادی) در ایران برگزار می شود، ارزیابی های اقتصادی برای این سرمایه گذاران انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین براساس ظرفیتهای منطقه طرح های سرمایه گذاری از مقیاس کوچک تا بزرگ برای سرمایه گذاران خارجی به تفسیر تشریح می شود.

وی یادآورشد: در حوزه سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس سرمایه گذاران تعهدی برای همکاری با شرکت های ایرانی ندارند، اما در صورت تمایل می توانند از شرکتهای ایرانی برای همکاری دعوت کنند.

یوسفی با اشاره به دیدار گروه های خارجی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه به تازگی از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرده و فرصتهای سرمایه گذاری برای آنها تشریح شده است.

وی بیان کرد: همچنین گروه هایی از کشورهای آلمان و قطر نیز ضمن بازدید از منطقه، علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری ابراز کرده اند.

یوسفی اظهار کرد: یکی از برنامه های اساسی این سازمان کاهش تعداد دروازه های ورودی گمرک در منطقه ویژه پارس جنوبی از ٦٧ مورد به ٣٤ دروازه است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به برخی مشکلات این گمرکها اشاره کرد و گفت: هم اکنون شرایط به گونه ای است که برای جابه جایی کالا از یک فاز به فاز دیگر، چهار مرحله کنترل گمرکی را باید پشت سر بگذارد اما با کاهش مبادی گمرکی درصدد هستیم تا این مشکل برطرف شود.

یوسفی اضافه کرد: صادرات و واردات کالا در منطقه ویژه اقتصادی و انرژی پارس جنوبی نقشی بسیار مهم دارد و گمرک در این منطقه نیز فعالیت های بسیار خوبی چه در زمینه ورود کالاها و تجهیزات مورد نیاز و چه در بخش صادرات کالاها و محصولات تولیدی دارد.

منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی درمحدوده شهرستان های عسلویه و کنگان در جنوب استان بوشهر واقع است وطرح های توسعه میدان گازی پارس جنوبی دراین منطقه در دست اجراست.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر