جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۵۱۳
شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

فکرشهر: رئیس دادگستری شهرستان دیر از برگزاری همایش بزرگ ریش سفیدان و معتمدان در خصوص مشارکت‌های مردمی و نقش ریش سفیدان در پیشگیری از وقوع جرم، در دیر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عیسی نوشاد صبح شنبه در نشست با مسئولان شهرستان دیر با اشاره به نقش ریش سفیدان و معتمدان در امنیت هر منطقه، اظهار داشت: استفاده از ظرفیت بزرگان و متنفذین برای افزایش صلح و سازش در جامعه ضروری است.

وی با بیان اینکه این همایش در روز چهارشنبه و با حضور ریش سفیدان و معتمدان، و مسئولان در مرکز شهرستان دیر برگزار خواهد شد، افزود: این همایش با هدف احیای فرهنگ کدخدا منشی و پا درمیانی در راستای کاهش جرائم برگزار خواهد شد و انتظار می‌رود با حضور ریش سفیدان و معتمدین در کنار دستگاه قضایی، بسیاری از اختلافات و مشکلات خانوادگی و طایفه‌ای، حل و فصل و از مراجعه آن‌ها به محاکم قضایی جلوگیری شود.

نوشاد با تاکید بر اینکه استفاده از این ظرفیت گسترده و فراگیر برای بازسازی موضوعات اجتماعی موثر خواهد بود، اظهار داشت: بخشی از درگیری دستگاه قضایی در حوزه پرونده‌های خرد است و این موضوع می‌طلبد که نقش ریش سفیدان و بزرگان در صلح و سازش را احیا کنیم.

رئیس دادگستری شهرستان دیر بر لزوم تکریم ارباب رجوع در ادارات تاکید کرد و گفت: تکریم ارباب رجوع وظیفه مسئولان و کارکنان ادارات است و ما در دادگستری شهرستان نیز بر این امر تاکید داشتیم.

وی با اشاره بر اهمیت نام‌نویسی همه مردم و مسئولان در سامانه (ثنا) اظهار داشت: شهروندان بدون داشتن پرونده‌های قضایی نیز می‌توانند با نام نویسی در سامانه «ثنا» نسبت به دریافت امکانات نرم افزاری الکترونیکی اوراق قضایی اقدام کنند تا هر موقع لازم شد از این امکان بهره مند شوند.

رئیس دادگستری شهرستان دیر گفت: همه مسئولان، نهادها و ادارات، مردم را برای ثبت‌نام در این سامانه ترغیب و نسبت به مزایا و محاسن آن آگاه سازند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر