شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۴۵۵۶۰
يکشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۰

فکرشهر: معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: دو سال پیش آقایی از اتریش که در کنفرانس فیزیک صحبت می‌کرد گفت که اگر همه جهان تصمیم بگیرند مثل ایران از سوخت استفاده کنند، به سه کره زمین احتیاج خواهیم داشت.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایسنا، رسول رکنی زاده امروز،یکشنبه(هفتم مرداد) در حاشیه انعقاد تفاهم‌نامه میان دانشگاه اصفهان و سازمان حفاظت از محیط زیست این استان، اظهار کرد: طبیعت نمی‌ایستد که شما هر رفتاری با آن داشته باشید بلکه واکنش نشان می‌دهد که این واکنش‌ها همان بحران‌های زیست محیطی است که نشان از غلط بودن روش انسان دارد. 

وی ادامه داد: انسان با تغییر تکنولوژی در صدد حل معضل تکنولوژی بود. چون تکنولوژی نمی‌تواند مشکل خودش را حل کند ما باید نحوه بینش انسان را تغییر دهیم. انسان‌ها تا زمانی که هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند معضل را بزرگتر می‌کنند. 

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان با بیان اینکه به زودی معضلی به نام "پسماند آب شیرین‌کن‌ها" خواهیم داشت، اظهار کرد: با توجه به رسالت دانشگاه‌ها به غیر روش‌های معمولی و تکنیک‌های مورد استفاده باید سعی در کمک کنیم و امیدوارم از پتانسیل دانشگاه اصفهان برای ایجاد زمینه فرهنگی مناسب و برای تغییر نگرش افراد به ویژه تصمیم سازان فضاهای فرهنگی استفاده شود.

وی ادامه داد: این موارد نشان دهنده نحوه نگرش جامعه به مسایل است اما مهم تر از توسعه تکنولوژی بحث جلوگیری از مخاطراتی که تکنولوژی ایجاد کرده،مطرح است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر