يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۵۹۹
دوشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰

فکرشهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از پیش‌بینی هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح نخلستان به عنوان بزرگترین طرح کشاورزی استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمدتقی منوچهری اظهار داشت: استان بوشهر در بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است که با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان در تثبیت و توسعه اشتغال گام‌های مهمی برداشت.

وی از توسعه اشتغال در بخش کشاورزی استان بوشهر با ارائه تسهیلات مناسب خبر داد و اضافه کرد: بخش کشاورزی ۸۷ درصد از تسهیلات طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی و عشایری استان بوشهر را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان کرد: در مجموع ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در همه حوزه‌های اشتغال‌زایی استان پرداخت شده است که ۴۳ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان مربوط به بخش کشاورزی است.

اجرای طرح نخلستان

وی از تلاش برای ایجاد و توسعه زنجیره تولید کشاورزی در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه گلخانه‌ها از دیگر اولویت‌ها در استان است که نقش مهمی در افزایش بهره‌وری آب و ایجاد محصول در محیط‌های کنترل شده دارد.

منوچهری در بخش دیگر به استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری در استان بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: طرح نخلستان به عنوان بزرگترین طرح بخش کشاورزی استان بوشهر در دست اجرا است که طی شش تا ۱۰ سال تکمیل می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را تبدیل شیوه آبیاری اراضی نخلستانی استان بوشهر از سنتی به نوین عنوان کرد و افزود: این طرح در سطح بیش از  ۳۴ هزار هکتار اجرا می‌شود که هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر