يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۶۶۲
سه‌شنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۸

فکرشهر:  کارشناس هواشناسی استان بوشهر از احتمال بروز پدیده گرد و خاک در استان خبر داد و گفت: سواحل استان بوشهر متلاطم می‌شود.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: همانطور که پیش‌بینی شده بود از دیشب با افزایش سرعت باد شمال غربی بر روی دریا، نواحی شمالی و مرکزی خلیج فارس مواج و متلاطم شد.

وی اضافه کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که وزش باد شمال غربی که گاهی سرعت آن به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و به صورت متناوب تا روز پنجشنبه بر روی دریا ادامه دارد.

مساعدی گفت: امروز و فردا غالبا سواحل شمالی و مرکزی از بندر دیلم تا مطاف و در روزهای پنجشنبه و جمعه غالبا سواحل جنوبی استان از مطاف تا عسلویه مواج و متلاطم پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: همچنین طی این مدت به علت وزش باد شمال غربی، بروز پدیده گرد و خاک در برخی نقاط استان و خارج از استان (خوزستان، عراق و عربستان) و نفوذ آن به جو استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان صاف تا کمی ابری همراه غبار محلی و افزایش دما، طی عصر امروز تا صبح فردا در مناطق شمالی و مرکزی استان به تناوب وزش باد و احتمال گرد و خاک و در برخی مناطق جنوبی مه صبحگاهی پیش‌بینی می شود.

وی اضافه کرد: جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی استان شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود و طی عصر امروز تا صبح فردا در سواحل و بر روی دریا گاهی تا ۴۶ کیلومتر در ساعت، در سواحل جنوبی متغیر غالبا جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی افزود: ارتفاع موج دریا در قسمت‌های شمالی و مرکزی خلیج فارس از بندر دیلم تا مطاف ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر و از اوایل امشب تا صبح فردا ۱۲۰ تا ۱۸۰ گاهی تا ۲۱۰ سانتیمتر، در سواحل جنوبی استان ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: برای بندر بوشهر فردا زمان جزر اول دریا ساعت چهار و ۱۲ دقیقه بامداد، مد دریا ساعت ۱۰ و ۲۹ دقیقه و جزر دوم ساعت ۱۷ و ۴۶ دقیقه خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر