دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۷۴۹
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به آغاز ساخت یک‌هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان این نهاد گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده مددجویان مناطق محروم و روستایی استان بوشهر تا سه سال آینده صاحب خانه می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم ، احمد لطفی صبح امروز در نشست با معاونان کمیته امداد استان بوشهر با تاکید بر توجه به نیازمندی‌های مددجویان این نهاد اظهار داشت: مهم‌ترین راهبرد و هدف کمیته امداد ارائه خدمت و خدمات با کیفیت به خانوارهای تحت حمایت و رساندن آنها به مرحله توانمند سازی است.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های کمیته امداد صرفا حمایتی نیست گفت: این نهاد علاوه بر پرداخت مستمری ماهانه،خدمات متنوعی به منظور توانمندسازی مدجویان، از جمله در حوزه مسکن، درمان، اشتغال و فرهنگی دارد.

لطفی با اشاره به جمعیت یک میلیون و 163 هزار نفری استان بوشهر خاطر نشان کرد: هم اکنون بیش از 32 هزار خانوار معادل 10 درصد جمعیت خانواری استان  تحت حمایت کمیته امداد است و در طول سال از خدمات متنوع این نهاد بهره مند می‌شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر بیشترین قشر از مددجویان تحت حمایت را زنان سرپرست خانوار معرفی کرد و افزود: 60 درصد از مددجویان تحت حمایت مربوط به زنان سرپرست خانوار است که بر اثر فوت، زندانی شدن شوهر و یا عامل طلاق تحت حمایت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته با همکاری دولت و مجلس، مستمری مدجویان تحت حمایت افزایش سه برابری داشته است تصریح کرد: امسال نیز این مستمری 14 درصد دیگر افزایش یافت که سبب بهبود نسبی وضعیت معیشتی خانوارها شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر خاطر نشان کرد: علاو بر پرداخت مستمری خدمات دیگری نظیر مسکن و اشتغال به مددجویان ارائه می‌شود تا به درجه توانمند سازی و خودکفایی برسند.

وی با بیان اینکه مسکن عنوان یکی از نیازهای اساسی هر خانوار به عنوان سرپناه است گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته همه مددجویان نیازمند مسکن به ویژه مددجویان مناطق محروم و روستایی تا سه سال آینده صاحب خانه می‌شوند.

لطفی با اشاره به اینکه سه هزار و 700 خانوار نیازمند مسکن در مناطق محروم و روستایی استان شناسایی شده است افزود: ساخت یک‌هزار واحد از خانه های روستایی با مشارکت سپاه استان آغاز شده و استانداری وعده تامین اعتبار و ساخت دو هزار واحد مسکونی دیگر روستایی و شهری را داده است که طی دو سال به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در خصوص طرح اکرام ایتام و محسنی تحت حمایت اظهار کرد: هم اکنون 12 هزار فرزند یتیم و یا بد سرپرست زیر 18 سال تحت حمایت کمیته امداد هستند که مردم و حامیان خیر و نیکوکار با مشارکت در طرح اکرام ماهانه مبالغی را به حساب آنها پرداخت می‌کنند.

لطفی بیان کرد: حامیان فرزندان ایتام در 4 ماه نخست امسال 32 میلیارد ریال در قالب نقد و غیرنقد به فرزندان معنوی خود کمک کردند که در مقایسه با مشابه سال گذشته 58 درصد افزایش دارد.

وی افزود: خیران نیکوکار علاوه بر پرداخت کمک‌های نقدی به فرزندان تحت تکفل خود، در تأمین جهیزیه، پرداخت کمک هزینه درمان، آموزش، تحصیل و رفع سایر نیازهای آنان نیز مشارکت دارند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر