يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۷۵۸
پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۲

فکرشهر: عضو هیئت مدیره بنیاد برکت گفت: این نهاد تاکنون یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در زمینه‌ طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در استان بوشهر سرمایه‌گذاری کرده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم ، هادی جوهری پیش از ظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های بنیاد برکت در استان بوشهر، توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌زایی را از اهداف مهم بنیاد برکت دانست و اظهار داشت: بنیاد برکت در کنار ماموریت‌های اصلی اشتغالزایی و کارهای اقتصادی، در زمینه رسیدگی به ایتام، خانواده‌های بی‌بضاعت و ساخت فضاهای آموزشی، دینی و مذهبی اقدام می‌کند.

وی با بیان اینکه بنیاد برکت یکی از زیرمجموعه‌های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است، تصریح کرد: این نهاد تاکنون افزودن بر 1100 میلیارد تومان در استان بوشهر در توانمندسازی اقتصادی سرمایه‌گذاری کرده و نقش مهمی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی در مناطق داشته است.

معاون توسعه کارآفرینی و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت از اجرای 7 طرح توانمندسازی اقتصادی و تولیدی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: مجموع سرمایه‌گذاری کارآفرینی در استان بوشهر در قالب 7 طرح‌  87 میلیارد تومان است که فرصت اشتغال‌زایی برای 1700 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

جوهری تأسیس واحد تولیدی فرآوری و بسته بندی ماهی و میگو در شهرستان دیر را از جمله برنامه‌ها دانست و گفت: در اجرای این طرح اشتغال قابل توجهی فراهم شده به‌گونه‌ای که اشتغال‌زایی برای شهرستان دیر و شهرستان‌های هم‌جوار فراهم کرده است.

وی ساخت 32 مدرسه و ارائه خدمات بیمه‌ای با پوشش 5 هزار نفر در 42 روستا را از دیگر فعالیت‌‌های بنیاد برکت در استان بوشهر دانست و خاطر نشان کرد: 32 مدرسه با 188 کلاس در استان بوشهر عملیات ساخت آن اجرایی شده که تاکنون 27 مدرسه آن تکمیل و 5 مدرسه دیگر در دست ساخت است.

معاون توسعه کارآفرینی و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت با بیان اینکه این نهاد خدمات ویژه‌ای به 670 یتیم استان بوشهر ارائه می‌دهد افزود:  اجرای طرح صنایع پایین دستی مشتقات گازی، با سرمایه گذاری 980 میلیارد تومان با مشارکت سرمایه‌گذاران از طرح‌های بنیاد برکت است که پیشرفت خوبی دارد.

جوهری با بیان اینکه بنیاد برکت در اجرای طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی سرمایه‌گذاری می‌کند گفت: کارآفرینی مهمترین نیاز و دغدغه مسئولان کشور برای رونق فعالیت‌های اشتغالزایی است و بنیاد برکت نیز شعارش راهبردی خود را حمایت از اشتغال قرار داده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر