جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۸۵۰
شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

فکرشهر: رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس بوشهر با اشاره به استقرار موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس در بافت بوشهر گفت: بافت تاریخی بوشهر با توجه به قابلیت‌های آن به عنوان شهر موزه‌ها تبدیل می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، ایرج نبی‌پور ظهر امروز در نشستبا رئیس دفتر برنامه ریزی و نظارت اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این استان ظرفیت بالای تاریخی و گردشگری دارد اظهار داشت: ظرفیت‌های تاریخی استان بوشهر به‌گونه‌ای است که بخشی از آثار تاریخی این استان در نوبت ثبت در فهرست آثار جهانی است.

وی از راه‌‌اندازی موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس در بافت تاریخی بوشهر خبرداد و بیان کرد: در موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس، تجهیزات، گیاهان دارویی خلیج فارس، کتب درسی پزشکی قدیم ارائه شده است.

رئیس پژوهشکده علوم زیست پزشکی خلیج فارس با بیان اینکه در موزه تاریخ پزشکی بوشهر  روش‌های طبابت از دوران باستان تا روش مدرن ارائه شده است افزود: تلاش می‌شود موزه تاریخ پزشکی بوشهر با ثبت جهانی در بخش بین المللی نیز توسعه یابد.

نبی‌پور با اشاره به استقرار  موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس در بافت بوشهر گفت: بافت تاریخی بوشهر با توجه به قابلیت‌های آن به عنوان شهر موزه‌ها تبدیل می‌شود.

رئیس دفتر برنامه ریزی و نظارت اداره کل موزه‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با بیان اینکه موزه پزشکی بوشهر ثبت آسیایی می‌شود گفت: باتوجه به غنای اشیای تاریخی پزشکی جمع آوری شده، موزه تاریخ پزشکی خلیج فارس بوشهر به‌عنوان هفتمین موزه تخصصی دانشگاهی در آسیا به ثبت می‌رسد.

مهدی هداوندخانی با اشاره به عملکرد استان بوشهر در راه‌اندازی موزه‌های بخش خصوصی، بیان کرد: توسعه موزه‌ها با مشارکت بخش خصوصی از سیاست‌های سازمان میراث فرهنگی است و اکنون 280 موزه تخصصی وابسته به نهادها و وزارتخانه‌های مختلف در کشور فعالیت می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر