دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۵۲۱
سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۵

فکرشهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: همزمان با هفته دولت سد تنگ‌ارم دشتستان برای تامین آب آشامیدنی اهالی تنگ‌ارم و روستاهای اطراف و پروژه دشت‌پلنگ دشتی برای تقویت سفرهای زیر زمینی به بهره‌برداری می‌رسد.

 به گزارش فکرشهر از تسنیم، شاهپور رجایی با اشاره به افتتاح طرح‌های هفته دولت در بخش آب و آبخیزداری اظهار داشت: سد تنگ‌ارم در دشتستان به عنوان هدیه دولت به ساکنان تنگ‌ارم و روستاهای هم‌جوار در هفته دولت امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه حجم این سد ذخیره‌سازی 4 میلیون متر مکعب آب است تصریح کرد: با اجرای خط انتقال و ایستگاه تصفیه بر روی سد تنگ‌ارم دشتستان آب آشامیدنی کوتاه مدت ساکنان تنگ‌ارم و روستاهای هم‌جوار تامین می‌شود.

رجایی جنس این سد را از نوع سنگ سیمان و پوشش بتن دانست و گفت: این سد با طول تاج 135 متر و حجم مخزن 4 میلیون متر مکعب برای حل مشکلات این مناطق تدوین و اجراء شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر از افتتاح سد تقویت سفره‌های زیرزمینی دشت پلنگ دشتی در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: دو سد دشت پلنگ دشتی و تنگ‌ارم دشتستان در مجموع با اعتبار 35 میلیارد تومان اجراء شده است.

وی با بیان اینکه این دو سد در مجموع با  ذخیره سازی حدود شش میلیون متر مکعب نقش مهمی در بهبود وضعیت تامین آب این مناطق دارد خاطرنشان کرد: سد اخند عسلویه نیز با ظرفیت 2 میلیون متر مکعب در هفته دولت اجراء می‌شود.

رجایی افزود: سد اخند عسلویه یک سد تاخیری برای کاهش مخاطرات سیلاب برای روستای اخند و تاسیسات پایین دست آن در هفته دولت ساخت آن آغاز می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر