يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۵۳۳
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

فکرشهر:  تشریح نقش مردم در حفظ نظام و انقلاب و تاکید بر لزوم تلاش برای رفع مشکلات آلایندگی‌ها در عسلویه از نکات مهم مطرح‌شده در نماز عید قربان گناوه و بیدخون بود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نماز عید قربان با اشاره به حدیثی از امیرالمونین(ع) اظهار داشت: آنچه برای آدمی بسیار خطرناک  و باعث می شود که انسان حق را نبیند، هوای نفس و خواهش‌های نفسانی است و امروز اگر مقام ابراهیم و منزلت آن حضرت بسیار بالا و بلندمرتبه است به دلیل غلبه بر هوای نفس خود است.

امام جمعه گناوه اضافه کرد: امیرالمونین (ع) می‌فرمایند که هوای نفس و خواهش‌های نفسانی بزرگترین خطر است که راه سعادت بشر را می‌گیرد و او را از سعادت باز می‌دارد.

وی گفت: آرزوهای دراز نیز یکی دیگر از عواملی است که باعث می‌شود تا انسان آخرت را فراموش کند و او را از سعادت باز می‌دارد و لذا در قرآن کریم نیز به این موارد اشاره شده که اگر انسان از مخالفت امر و فرمان پروردگار بترسد و از تبعیت از هوای نفس خود بپرهیزد جایگاه او بهشت برین و قرب الهی است.

رکنی حسینی اظهار کرد: عید قربان یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان عالم است که در کنار عید فطر به عنوان عید عمومی مسلمانان نامگذاری شده و بعد از این دو عید بزرگ مسلمانان و بندگان خدا پس از عبادت و عبودیت و بندگی خدا، عید می‌گیرند.

وی بیان کرد: عید قربان عیدی است که حضرت ابراهیم (ع) در آن از بهترین ثمره زندگی و میوه دل خود در راه خدا گذشت و در این آزمایش الهی سربلند بیرون آمد.

امام جمعه گناوه گفت: بر اساس آموزه های دین، همه انسان‌هایی که به پروردگار ایمان می‌آورند  مورد آزمایش و امتحان الهی قرار می گیرند که در راس  آنها انبیاءالهی هستند که مورد این امتحان‌ها قرار گرفتند و در میان پیامبران حضرت ابراهیم خلیل (ع) بود که خداوند او را در بوته آزمایش‌های متعدد قرار داد و آن حضرت سربلند شد.

وی ادامه داد: امروز زائران خانه خدا و حاجیان با قربانی کردن به تبعیت از حضرت ابراهیم (ع)  و زیر پا گذاشتن هواهای نفسانی خود باید به مقام قرب الهی برسند که امیدواریم خداوند به همه توفیق غلبه بر هواهای نفسانی را عنایت کند.

شرایط سخت زندگی در آلودگی عسلویه

حجت‌الاسلام جواد اسماعیل‌نیا در نماز عید قربان بیدخون اظهار داشت: اخیرا رئیس سازمان محیط زیست در سخنرانی رسمی گفته زندگی در منطقه عسلویه خودکشی است؛ من عرض می‌کنم اولا خودکشی نیست، مردم کشی است چون مردم بی تقصیرند ثانیا اگر قتلی هست باید قاتل را مجازات کرد.

وی ضمن اعلام وفاداری کامل مردم منطقه به نظام، رهبری و راه امام و شهدا بیان کرد: مسئولین بررسی کنند اگر سخن این مسئول رسمی دولت خلاف است با او برخورد کنند و اگر صحیح است و کشتنی در کار است باید در اسرع وقت قاتل را پیدا کرد و حکم خدا را اجرا کرد.

خطیب نماز عید قربان بیدخون افزود: مردم منطقه عسلویه از دادستانی می‌خواهد به عنوان مدعی العموم در بحث آلودگی عسلویه ورود کند و حق مردم را بگیرد.

اسماعیل نیا ضمن اشاره به برخی مشکلات اقتصادی جامعه و مشکلات ایجاد شده برای مردم گفت: به فرموده رهبر معظم همه مشکلات ناشی از بی تدبیری مسئولان دولتی است.

وی بیان کرد: از دولتمردان می‌خواهیم در اسرع وقت به فکر مردم منطقه باشند مردم منطقه که مدافعان و حافظان اصلی امنیت هستند را به حساب آورند. ۲۵ سال از استقرار تاسیسات نفتی گازی در منطقه می‌گذرد چرا تا حالا یک رییس جمهور با مردم دیدار نداشته است.

خطیب نماز عید قربان بیدخون تصریح کرد: مردم مسئله نظام، رهبری و انقلاب را از احزاب و دولتمردان جدا می‌کنند و ضمن گلایه از بی‌تدبیری مسئولان دولتی و مشکلات ایجاد شده ، پشتیبان و حامی نظام هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر