سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
در نماز عید قربان عسلویه و آبدان مطرح شد؛
کد خبر: ۴۶۵۳۸
چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

فکرشهر:  تاکید بر اهمیت حج و تشریح دیدگاه‌های رهبری در مورد مذاکرات از نکات مهم مطرح شده در نماز عید قربان عسلویه و آبدان است.

به گزارش فکرشهر از  مهر، حجت الاسلام عباس بحرینی در نماز عید قربان عسلویه اظهار داشت: در عید قربان حجاج ما و سایر کشورها در مکه جمع هستند و گرد خانه خدا می‌گردند و با خدا راز و نیاز می‌کنند.

وی با بیان اینکه کعبه ثقل است که جلوی لغزش انسان را بگیرد و بر پایه تسبیح بنا شده است، اضافه کرد: برای اینکه بشر مردد زندگی نکند خدا خانه کعبه را قرار داده است. چون خدا جسم نیست، خانه کعبه را قرار داده که ما راه را گم نکنیم، خدا در همه جا هست و باید با چشم دل ببینیم نه با چشم سر.

امام جمعه موقت عسلویه درخطبه دوم به موضوع حج اشاره کرد و افزود: راجع به حج باید کتاب‌ها نوشته شود، از حج باید درس بگیریم، مردم به حج می‌روند ولی درس نمی‌گیرند. باید اهل تقوا شوند و هرچه به دست آورده‌اند نگه دارند و مقید شوند و دوباره سراغ گناه و معصیت نروند.

 

بحرینی افزود: حج کنگره بزرگ سیاسی است و در حج چندین میقات داریم و وقتی حاجی در یکی از لین میقات‌ها محرم می‌شود و لباس احرام می‌پوشد لباس گناه را از تن در می آورد و خود را شستشو می دهد و از سیاهی‌های دنیا دل برمی‌کند باید نیت را خالص کند و لبیک بگوید. انسان مخلصانه نیت کند که فرمان و تکلیف الهی را انجام دهد.

وی اضافه کرد: از حج باید درس بگیریم و در کنگره جهانی حج عرب و عجم، سیاه و سفید، فقیر و غنی همه یکی هستند و قربانی کردن و نبرد با شیطان از دیگر درس‌های حج است. خدا را باید پیدا کنی و وقتی خدا را پیدا کردی و در دل جا دادی دل به شیطان نمی‌دهی.

امام جمعه موقت عسلویه گفت: حج میدان الهی و خودسازی است و هم سیاسی هم اقتصادی هم فرهنگی است و اهمیت آن به این است که متطق الهی داشته باشیم.

وی افزود: آن کسی که حجاج ما را می کشد و نوکر استکبار و کفر جهانی است به شیطان هم سنگ می‌زند. دنیا مردار است باید قلب مومن خانه خدا باشد و خوشا به سعادت انسانی که قلبش یاد خداست.

سودی از مذاکرات نبرده‌ایم

حجت الاسلام سعید دیده‌بان درخطبه های نماز عید قربان آبدان اظهار داشت: عید قربان دو معنا دارد؛ از طرفی عید است و از طرفی قربان است. قربان به معنای تقرب است. چه خوب است به شکرانه این نعمت بزرگ از خداوند موفقیت در اجرای فرامین خداوند بخواهیم.

وی اضافه کرد: حضرت ابراهیم به فرمان خداوند فرزندش را می خواست قربانی کند و وقتی موضوع قربانی را با فرزندش در میان می گذارد، اسماعیل پاسخ می دهد هر چه دستور یافته‌ای انجام بده.

امام جمعه موقت آبدان بیان کرد: در این روز یکی از سنت های موکد قربانی کردن است. پیامبر اسلام فرمود خداوند عید قربان را قرار داد تا مستمندان از گوشت قربانی بخورند. هر کسی با نیت صادق این کار را انجام دهد با ریختن اولین قطره خون قربانی گناهانش بخشیده می شود.

وی ادامه داد: به فرموده پیامبر، خداوند اطعام کردن را دوست دارد. اینکه ما حیوانی را قربانی کنیم به معنای این باشد که می خواهیم نفسانیات خود را سر ببریم و از خود دور کنیم. نکند در دنیا شیفته فرزند اموال باشیم، از دستور خداوند امتناع کنیم.

دیده‌بان گفت: حضرت ابراهیم به ما درس می‌دهد که می‌شود از عزیزترین چیزها در راه خدا گذشت. امروز دو شادی داریم؛ اول با ذبح حیوان و در عالم معنا ذبح نفس، جای خوشحالی دارد. دوم اینکه لقاح پروردگار است که با فرار از هوای نفس به رضایت پروردگار می رسد. باید انسان همه کارهای خود را برای خداوند خالص نماید.

وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم حضرت ابراهیم انجام داد و اسوه ای برای ماست، برائت از مشرکان است. حجاج بیت الله الحرام هم یکی از مناسکی که انجام می دهند برائت از مشرکان است. امروز هم مانند گذشته مشرکانی هستند که باید برائت جست.

امام جمعه موقت آبدان با تبریک هفته دولت اظهار داشت: کسانی که خدمات راستین به مردم ارائه می‌دهند ثواب بالایی نصیبشان می شود. امام علی در نامه‌ای به مالک اشتر می فرماید اگر با مقام و قدرتی که داری دچار تکبر شدی، به بزرگی خداوند نگاه کن، تا سرکشی تو تمام شود.

وی اضافه کرد: در جای دیگر امام راحل خطاب به مسئولین می فرماید که اگر حکومتی ارزش‌های اسلامی داشته باشد، ملت با اوست و هیچ کسی در دنیا نمی تواند او را متزلزل کند. برخی افراد که صاحب تریبون هستند بر خلاف این دستور امام عمل می کنند.

دیده‌بان بیان کرد: اگر دست ما به دست دشمن نبود، می دانستیم که این قدرت‌ها پوشالی است. امام خامنه ای فرمود: مذاکره نمی‌کنیم. کلام این امام از روی حساب است، اما برخی پس از آن دم از مذاکره می زنند.

وی ادامه داد: ما از این مذاکرات هیچ نفعی نبرده‌ایم، با وجود وعده‌هایی که داده شده هیچ کاری انجام نشده است. امروز می گوییم که اگر کسی راهی غیر راه رهبری دنبال کند یا جاهل است یا خائن است.

امام جمعه موقت آبدان افزود: ملت ما پیشرفت‌های زیادی به برکت انقلاب داشته است، این هم به برکت رهبری امام خمینی و امام خامنه ای بوده است. یکی از جدید ترین موارد رونمایی از جنگنده ایرانی بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر