يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۵۹۸
جمعه ۰۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

فکرشهر: امام جمعه آبدان گفت: مهمترین شاخصه دولت اسلامی کار آمدی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آبدان با تبریک هفته دولت بیان داشت: تقارن این هفته با دهه ولایت حسن اتفاقی است. تبریک عرض می کنم به همه کسانی که در لباس خدمت به مومنین هستند و تلاش می کنند.

وی اضافه کرد: خادمی به مومنین در نزد پروردگار جایگاه ویژه‌ای دارد، همچنین خائنی بدترین عذاب در دنیا و آخرت دارد. این نظام مهدوی است و مسئولیت سخت است. اینکه رییس جمهور یا مسئولی حکمی صادر می کند و به کسی مسئولین می‌دهد، اگر آن فرد بداند که کسی بهتر از او هستند، نباید بپذیرد و هیچ عذری از او نمی پذیرند. این هشداری است برای افرادی که می دانند توانمند تر از خودشان وجود دارد.

امام جمعه آبدان بیان کرد: روز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، رئیس جمهور و نخست وزیر دولت در سال ۶۰ به نام روز دولت نام‌گذاری شده است. در این ۳۷ سال دولت رجایی و باهنر ۲۸ روز بود، چرا مردم همه شیفته آنها هستند؟ ۲۸ روز چه خدمتی کردند؟ مردم ما فهمیده هستند، شیفته حل مشکل اقتصادی نیستند، بلکه شیفته شخصیت افراد هستند. وقتی می بینند کسی تلاش برای خدمت می کند و برای خدا کار می کند، اگر نتواند مشکلی را حل کند، مردم برای او جان می دهند، نکته‌ای که رهبر انقلاب هم در سخنرانی ها اشاره کردند.

وی ادامه داد: اگر کسی شیفته خدمت باشد، مردم می فهمند. اینکه مردم این روزها ناراحت هستند، به دلیل این نیست که اقتصاد این همه فشار آورده است، مردم ما ثابت کردند در مقابل مشکلات مقاوم هستند. چیزی که مردم را می سوزاند این است که بسیاری از مسئولین اراده خدمت ندارند.

حمیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر کسی هدفش خدمت باشد، مردم تشخیص می‌دهند. مردم می‌بینند کم کاری و خطاهای بزرگ از مسئولین رخ می دهد. مباحث ارز و نقدینگی و واردات خودرو با خدمت به مردم جمع نمی‌شود. مردم به این رسیده‌اند که تیم دولت انگیزه خدمت به مردم ندارد. مردم شک می کنند که رییس جمهور قصد خدمت به مردم ندارد.

وی افزود: دولت اسلامی مهمترین شاخصه آن کار آمدی است. رهبری فرمود هر جا کار آیی نباشد مشروعیت از بین می رود. یعنی هر مسئولی که وظیفه خود را بدرستی انجام ندهد حقوقش حرام است. ما تا وقتی می توانیم در مسئولیت بمانیم که به وظیفه خود درست عمل کنیم. دولت باید انقلابی باشد، پس از سه سال از تصویب برجام وزیر خارجه می‌گوید در اعتماد به آمریکا اشتباه کرده‌ایم. آیا ملت ما لیاقت ندارند که شما از انها عذر خواهی کنید؟ باید با مردم صادقانه حرف بزنید.

امام جمعه آبدان اظهار داشت: دولت باید مدیریت جهادی داشته باشد، تخصص، و اشتیاق به خدمت و جوان گرایی باید باشد. اولین کار دولت کارآمد مبارزه با فساد است. اگر هر مسئولین در زیر مجموعه خود با فساد مبارزه کند کشور گلستان می شود. باید این فساد ستیزی در دولت فراگیر شود.

وی ضمن تشکر از خدمت‌گزاران مردم که امروز در میز خدمت حاضر شدند، بارها گفتیم هر وقت جایی بخش می شود، اگر امکان ایجاد نمایندگی اداره وجود ندارد، حداقل هفته ای یکی دو بار مدیران به مرکز بخش آمده و به مردم ارائه خدمت کنند تا مردم نخواهند به مرکز شهرستان بروند.

حمیدی نژاد در پایان به مناسبت های هفته اشاره کرد و افزود: عید سعید غدیر به فرموده پیامبر افضل اعیاد امت اسلامی است. امام خمینی فرمود: اگر اسلام حکومت می خواهد ببیند پیامبر چه حکومتی را ترویج کرده، حکومت امامت و ولایت، یعنی کسی که بهترین شخص است بر مردم حکومت کند. اگر اینطور شده بود، ما امروز آل سعود و آل خلیفه را مسلط بر مسلمین نداشتیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر