يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۶۴۶
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵

فکرشهر: جشنواره غذاهای بومی محلی به مناسبت هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای چهار فصل بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر صبح شنبه در آئین افتتاح جشنواره غذاهای بومی محلی اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای تلاش ویژه‌ای برای افزایش مهارت و توانمندسازی بانوان در سطح استان دارد.

عبدالمجید دراهکی اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی فرصت بسیار خوبی برای آشنایی خانواده‌ها با غذاهای سالم است و سنت‌ها و آئین‌ها را به نسل جدید منتقل می‌کند.

وی با اشاره به نقش این جشنواره در ترویج فرهنگ مهارت آموزی، استفاده از غذای سالم و جلوگیری از شیوع انواع بیماری‌ها مانند سرطان‌ها در بین افراد جامعه خاطرنشان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره‌ها است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر ادامه داد: ارائه آموزش‌های متناسب با سطح توانایی زنان و بر اساس نیاز بازار کار منطقه را به صورت ویژه در دستور کار داریم و در این راستا برای ارتقای سطح توانمندی زنان را به کمک آموزش‌های فنی و مهارتی و بر اساس استانداردهای جهانی تلاش می‌کنیم.

وی با اشاره به آداب، رسوم و تنوع غذایی در استان بوشهر بیان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به عنوان راهکاری موثر و مفید در شناسایی فرهنگ استان و معرفی این آداب و رسوم به مردم باشد.

دراهکی یکی از مهمترین راهکارهای تقویت اقتصاد خانواده را توانمندسازی زنان به وسیله آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و افزود: توانمندسازی بانوان با آموزش‌های بازار محور با هدف آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در دستور کار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر