دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۷۴۴
دوشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

فکرشهر: معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: آزمون پایانی سوادآموزی در سال جاری در ۳۲۶ حوزه امتحانی استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، غلامرضا دانش‌فر صبح دوشنبه در نشست ستاد امتحانات سوادآموزی استان در شهر بوشهر با بیان اینکه امتحانات سالم باعث رشد و کیفیت بخشی به آموزش می شود، اظهارداشت: آزمون پایانی سال جاری با مشارکت فعال آموزش دهندگان در  دوره های مختلف سوادآموزی در ۳۲۶ حوزه امتحانی با نظارت بیشتری برگزار می‌شود.

معاون سواد آموزی استان بوشهر نظارت مستمر کلاسی و ارزشیابی تکوینی را پیش نیاز آزمون پایانی دانست و افزود: آموزش دهندگان باید در طول سال تحصیلی در آموزش و رعایت کامل قوانین دقت لازم را داشته باشند، تا آزمون های پایانی برای سواد آموزان بصورت آسان و خالی از استرس برگزار شود.

وی خواستار اعمال نظارت منظم و دقیق حوزه ستادی بر کنترل کیفیت  کلاس ها در زمان برگزاری فرآیند تدریس شد و بیان داشت: اگر به موقع چگونگی برگزاری کلاس ها و جریان یادگیری انعکاس داده شود ارتقای کیفیت کلاس ها و نهایتا نتیجه مطلوب از امتحانات حاصل خواهد شد.

دانش‌فر تدریس مناسب، حضور فعال سوادآموز، امکانات مناسب را از عوامل موفقیت بیشتر در فرایند یادگیری و آزمون پایانی دانست و اضافه کرد: سنجش وارزشیابی جزئی تفکیک ناپذیر از فرایند یاددهی ویادگیری وفرصتی مناسب برای توانایی سوادآموزان در کاربردی نمودن آموخته های آنان است.

وی در ادامه با دعوت ازآموزشدهندگان سوادآموزی به مشارکت بیشتر در بحث برگزاری آزمون پایانی، خاطرنشان کرد: علاوه براینکه در برگزاری امتحانات از تجارب نیروهای ستادی حوزه سوادآموزی استفاده می شود باید آموزش دهنگان نیز در این امرمشارکت فعالی داشته باشند.

معاون سواد آموزی استان بوشهر با مهم دانستن دو عنصر دقت و سرعت در تصحیح و اعلام نتیجه امتحانات پایانی،گفت: نتایج امتحانات باید به گونه ای به سوادآموزان اعلام شود که آنان را در زمینه یادگیری وشرکت در کلاس های درس تشویق وترغیب کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر