دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۷۸۶
سه‌شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹

فکرشهر: مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در ایجاد نخستین شرکت عمل‌آوری و فرآوری آبزیان در شهرستان دیلم ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالحسین خلعتی صبح امروز در بررسی روند اجرای پروژه شرکت عمل‌آوری آبزیان دیلم با اشاره به اینکه  تولید آبزیان یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است اظهار داشت:صید و صیادی و پرورش آبزیان میگو و ماهی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که در این بخش اشتغال‌زایی قابل اوجهی ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه بچه میگوهای پرورشی اراضی ساحلی استان از مراکز تکثیر تامین می‌شود افزود: سالانه افزون بر 1.5 میلیارد قطعه بچه میگو در مراکز تکثیر آبزیان استان بوشهر تولید و در استخرهای پرورشی ذخیره سازی می‌شود.

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهراز راه‌اندازی مرکز عمل‌آوری میگو دیلم خبرداد و بیان کرد: شرکت آبزی مرجان بیدو به عنوان نخستین شرکت عمل آوری و فرآوری آبزیان در شهرستان دیلم با ظرفیت تولید و فرآوری سالانه یک‌‌هزار و 300 تن محصول ایجاد شد.

خلعتی با بیان اینکه در این مرکز فرآوری  بیش از 100 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است خاطر نشان کرد: در این مرکز فرآوری و بسته بندی میگو، فیله گوشت ماهی، میگو سوخاری و نگهداری ماهی کامل فیله با عقد قرارداد 100 میلیارد ریال از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی با عاملیت بانک توسعه تعاون در هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.

وی به مزیت‌های مرکز عمل‌آوری میگو دیلم  پرداخت و تصریح کرد: این مرکز که دارای سردخانه 4 هزار تنی دو مداره برای انجماد و نگهداری محصولات تولیدی و سردخانه زیر صفر با ظرفیت یک‌هزار و 500 تن است

مدیر امور سرمایه گذاری سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح کشور متمرکز بوده و طرح‌هایی در اولویت دریافت این تسهیلات است که مراحل پیگیری و تصویب آن در مراجع ذیربط در زمان کوتاه‌تری انجام شود.

خلعتی گفت: اجرای چنین طرح‌هایی در منطقه غیر برخوردار در راستای تکمیل زنجیره تولید و توسعه بخش آبزی پروری استان است.

وی از فراهم شدن اشتغال در این مرکز خبرداد و افزود: پیش بینی می‌شود با بهره‌برداری از طرح شرکت آبزی مرجان بیدو 65 نفر فرصت اشتغال مستقیم ایجاد شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر