دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۶۸۵۴
چهارشنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۲

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: مرکز مهارت‌آموزی و اشتغال هم‌راستا با نیاز صنعت نفت با همکاری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در شهرستان عسلویه افتتاح می‌شود.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، عبدالمجید دراهکی ظهر امروز در نشست با معاون منابع انسانی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی به سمت تکنولوژی‌های روز مورد نیاز صنایع استان سوق داده شده است اظهار داشت: مهارت‌افزایی نیروهای بومی استان بوشهر مورد نیاز در صنایع نفت و گاز با تقویت تفاهم‌نامه همکاری اجرایی می‌شود.

وی استفاده از ظرفیت صنایع برای توانمندسازی نیروی انسانی را مهم خواند و افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی استان بوشهر حوزه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی است که مهارت‌افزایی نیروهای بومی استان بوشهر در این حرفه‌ها اجرایی شده است.

دراهکی با بیان اینکه آموزش فنی وحرفه‌ای با جدیت تمام به‌دنبال ارائه آموزش به کارجویان است تصریح کرد: این ارائه آموزش براساس مشاوره و توانایی تخصصی و شناخت شرایط اجتماعی حرفه‌ای انجام می‌شود تا از این راه بتوانیم جوانان کشور را پس از کسب مهارت زودتر به اشتغال برسانیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان  اینکه نگاه مهارتی جدید به ظرفیت‌های اشتغال در استان بوشهر در دستور کار است اظهار کرد: تربیت نیروی کار ماهر و ارتقای شغلی و توانمندسازی شاغلان از جمله اهداف آموزش‌های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی است.

وی با بیان اینکه اعتقاد داریم به جای تربیت هزاران نیروی بدون مهارت بهتر است تعداد کمتر اما نیروی با مهارت داشته باشیم افزود: کیفیت سازی شعار اصلی است،حتی اگر میزان آمار کاهش یابد بازهم تربیت نیرویی با مهارت بالا و با کیفیت در اولویت قرار دارد.

دراهکی با اشاره به اینکه مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای متشکل از افراد ماهر و دارای مهارت است و هدف اصلی آنها توانمندسازی و گسترش فرهنگ مهارت آموزی است تصریح کرد: نگاه به نظام آموزش برای ایجاد مهارت‌های لازم سرمایه انسانی یکی از ضرورت‌ها و الزام‌های رشد و توسعه اقتصادی است که باید به آن توجه جدی شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر با بیان اینکه کیفت بخش به آموزش‌های مهارتی اشتغال پایدار را به همراه دارد خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم اشتغال‌زایی استان بوشهر حوزه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی است که مهارت‌افزایی نیروهای بومی استان بوشهر در این حرفه‌ها اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های مجازی متناسب با نیاز صنعت نفت در استان بوشهر ارایه می‌شود تصریح کرد: مرکز مهارت‌آموزی و اشتغال هم‌راستا با نیاز صنعت نفت با همکاری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در شهرستان عسلویه افتتاح می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر