دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
پس از سفر نماینده ی دشتستان به چین مطرح شد:
فکرشهر: موسوی نژاد با تاکید بر اینکه موضوع انتقال دانش فنی و مهندسی (License) از چین به ایران و استفاده از تجارب علمی متخصصان نیز مدنظر بوده، گفت: مسئولان چینی موافقت کردند...
کد خبر: ۴۶۹۶
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۵۵

فکرشهر: نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با سفر به کشور چین برخی از مسایل ملی و منطقه ای را پیگیری کرد.

به گزارش فکرشهر، حجت الاسلام موسوی نژاد و تعدادی از اعضای کمیسیون انرژی خانه ملت هفته گذشته با سفر به کشور چین برخی از مسایل ملی و منطقه ای را پیگیری کردند.

بازدید از طرح های پتروشیمی و صنایع نفت و گاز به منظور بررسی آخرین دستاوردهای علمی و صنعتی و نشست با مسئولان و سرمایه گزاران از برنامه های سفر هیئت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به چین بود.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی روز گذشته پس از بازگشت از این سفر با مفید و رضایت بخش خواندن برنامه های کاری سفر اعضای کمیسیون انرژی مجلس به کشور چین اظهارداشت: در این سفر علاوه بر دیدار و گفت وگو با برخی مقامات و سرمایه گزاران چینی، بازدیدهایی از صنایع مختلف پتروشیمی انجام گرفت.

سیدمهدی موسوی نژاد اضافه کرد: یکی از اولویت های بنده در این سفر پیگیری مسایل مربوط به طرح پتروشیمی دشتستان که در سال 86 توسط دولت نهم به تصویب رسیده بود و در این زمینه به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه از مجموع 28 طرح پتروشیمی مصوب، پتروشیمی دشتستان به مراحل اجرایی نزدیک تر از سایرین است، گفت: به منظور توسعه صنعتی شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار درمنطقه نیازجدی به راه اندازی صنایع اصلی وپایین دستی داریم که متاسفانه سالها مردم ازاین نعمات بی بهره مانده بودند اما از دوسال پیش تاکنون اجرایی کردن پتروشیمی را به عنوان یکی ازبرنامه های مهم دردستورکار خود قرارداده ایم.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر تصریح کرد: نشست ها و رایزنی های متعددی با مسئولان مختلف انجام داده ایم که موافقت نامه و مجوزهای لازم و همچنین جانمایی و تهیه زمین و محل تامین منابع مالی انجام گرفته و با تعیین سرمایه گزار و فراهم کردن مقدمات برای آن ها بسیاری از گره های کار گشوده شده است.

http://8pic.ir/images/cn32gsrux5n4mpfik6ff.jpg

نماینده دشتستان در خانه ملت اذعان داشت: بر اساس سیاست گزاری ها و تصمیمات قبلی، بخشی از اعتبارات و فعال سازی پتروشیمی های دشتستان و گناوه از طریق فاینانس چین انجام خواهدگرفت که در این سفر پیگیر این موضوع بودیم.

موسوی نژاد با تاکید بر اینکه موضوع انتقال دانش فنی و مهندسی (License) از چین به ایران و استفاده از تجارب علمی متخصصان نیز مدنظر بوده، گفت: مسئولان چینی موافقت کردند کارشناسانی به منظور در اختیار گذاشتن آخرین محصولات و دستاوردهای علمی در زمینه احداث صنایع پتروشیمی و صنایع پایین دستی به جمهوری اسلامی ایران اعزام کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان استان های جنوبی کشور خاطرنشان ساخت: بسیاری از مقدمات و امکانات لازم برای اجرایی شدن پتروشیمی دشتستان در دو سال اخیر در داخل و خارج از کشور انجام گرفته و امیدواریم به زودی شاهد کلنگ زنی این طرح مهم برای رشد صنعتی و اقتصادی منطقه باشیم.

این مسئول اظهارداشت: ایجاد اشتغال همواره به عنوان یکی از مهمترین دغدغه‌های ما بوده زیرا شاهد بروز مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی بر اثر معضل بیکاری هستیم و راه‌اندازی واحدهای پتروشیمی می‌تواند در رفع مشکل اشتغال نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار داشته باشد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی گفت: پتروشیمی های گناوه و دشتستان که از جزیره خارگ تامین خوراک می شوند، در زمان احداث حدود 4500 نفر اشتغالزایی خواهند داشت و امیدواریم در سه تاچهار سال به بهره برداری برسند.

وی از مردم، مسئولان و دولت مردان خواست تا با همدلی وهمکاری به پیشرفت استان کمک کنند و افزود: حل مشکلات اشتغال، بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم باید از اولویت های مسئولان باشد و صرف توان و زمان در امور بیهوده موجب ازدست دادن فرصت ها و خیانت به توسعه استانی خواهدشد که دارای ظرفیت های فراوان است.

موسوی نژاد تاکیدکرد: برای انجام گرفتن همه امور عزم جدی داریم وتاحصول نتایج مطلوب، موارد را از مسئولین اجرایی مربوطه مطالبه کرده و به هیچ عنوان کم کاری و مسامحه درحق مردم لایق استان بوشهر را نخواهیم پذیرفت.

به نوشته ی تکلیف، پس از سفر به کشورهای کویت و عمان در سال گذشته، این سومین سفر نماینده مردم دشتستان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی به منظور پیگیری طرح های ملی و منطقه ای می باشد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر