يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۰۲۹
سه‌شنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸

فکرشهر:  سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان گفت: نظارت مستمر بر کیفیت بهداشتی آب آشامیدنی شهرستان تنگستان انجام می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، عادل مقدس  اظهار داشت: در پنج ماه نخست سال ۹۷ بیش از هزار و ۷۷۰ نمونه مواد غذایی و آشامیدنی شامل هزار و ۲۷۰ نمونه از آب آشامیدنی و ۵۰۰ نمونه مواد غذایی در مناطق روستایی و شهری با وجود ۱۰۶ روستا و ۳ شهر تهیه و به آزمایشگاه ارسال شده است.

مقدس با اشاره به توجه ویژه شبکه بهداشت و درمان تنگستان بر نظارت به دسترسی مردم به مواد غذایی سالم افزود: تمام صنوف عرضه مواد غذایی را از نظر بهداشتی و بهسازی مورد پایش ماهانه قرار می‌دهیم و در همین جهت در سال جاری تاکنون سه هزار و ۲۸۵ بازدید از این از این صنوف توسط واحدهای محیطی بهداشت و درمان تنگستان انجام شده است که از این لحاظ تنگستان در رتبه اول استان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: سلامت متصدیان نیز از اهمیت خاصی برخوردار است و تمامی کسبه باید کارت سلامت بهداشتی داشته باشند که از این منظر نیز ۶۳۵ کارت سلامت جدید در سال جاری صادر شده است.

مقدس در ادامه با بیان اینکه اگر تخلفی در مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی صورت پذیرد برخورد شبکه بهداشت و درمان با تهدید کنندگان سلامت مردم قاطعانه و جدی خواهد بود افزود: بر همین اساس ۳۵ واحد صنفی در ۵ ماهه نخست امسال به تعزیرات حکومتی معرفی شده است و دو قهوه خانه نیز طی مراحل قانونی پلمپ گردیده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان تصریح کرد: جهت اطمینان از مطلوب بودن کلر باقیمانده آب که نشانگر سلامت آب آشامیدنی است ۱۴ هزار و ۹۳۰ کلرسنجی در سال جاری بر روی خطوط آبرسانی انجام شده و نمونه های نامطلوب کلر به سازمان های مسئول گزارش و پیگیری های لازم صورت گرفته است.

مقام مسئول بهداشت و درمان در تنگستان به مردم اطمینان داد کارشناسان محیطی تنگستان با در اختیار داشتن دستگاه های سنجش نمک، روغن، رطوبت سنج، تست آلودگی سطح (میکروبی بودن لوازم و ابزار کار و دست کارکنان) و .... نظارت کامل همراه با حساسیت لازم را بر روی مراکز تهیه و توزیع انجام می دهند.

مقدس در رابطه با اماکن عمومی همچون مساجد و مدارس نیز گفت: مساجد و مدارس با توجه به اینکه به صورت متمرکز جمعیت قابل توجهی را در خود جای می‌دهند از جایگاه ویژه ای برخوردارند که با بازدیدهای مستمر توانسته ایم قدم‌های مثبتی را در این زمینه برداریم از آن جمله می توان به برگزاری جلسات متعدد آموزشی با عناوین مختلف، نظارت بر بهداشت آب و مواد غذایی مدارس و انجام نمونه گیری از آنها و جلوگیری از عرضه مواد غذایی غیر بهداشتی و مضر، بازدید مستمر از محیط مورد استفاده دانش آموزان در مدارس و ارائه راهکارهای لازم اشاره کرد و در مساجد نیز با آموزش هیئت امنا و تأکید بر رعایت موارد بهداشت عمومی خوشبختانه شاهد تحولات محسوسی در این زمینه بوده ایم.

وی با تاکید بر اینکه بدون همکاری و همیاری مردم تلاش بهداشت و درمان در جهت رسیدن به اهداف بهداشتی نیل به تامین سلامت مردم کامل نخواهد شد، از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه موردی که به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به سلامت جامعه مرتبط می شود و آن را در معرض خطر قرار میدهد با سامانه ۱۹۰ تماس و مسئولین بهداشت و درمان را در جریان قرار دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر