دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۷۱۴۶
شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱

فکرشهر: مدیر‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان زندان‌های استان بوشهر افزایش می‌یابد.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، ‌عبدالمجید دراهکی در بازدید از زندان بوشهر ‌ با اشاره به ضرورت توسعه ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان افزود: بیکاری از علل مهم و اصلی بزهکاری و جرم در جامعه است.

وی مهارت آموزی را پایه و اساس کاهش جرم و بزهکاری در جامعه عنوان و اضافه کرد:  اداره کل فنی حرفه ای استان بوشهر در همین راستا تلاش می کند با آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به زندانیان و ایجاد زمینه اشتغال، موجبات بازگشت و توانمندسازی آنها به جامعه را فراهم کند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان همچنین با اشاره انعقاد تفاهم نامه همکاری جدید در راستای توسعه مهارت آموزی در زندان ها تصریح کرد: بر این اساس ارائه آموزش‌های مهارتی به مددجویان زندان‌های استان بوشهر در رشته های مختلف افزایش می‌یابد.

مدیر کل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان بوشهر نیز با تاکید بر توسعه مهارت افزایی در زندان‌های استان بوشهر افزود: آموزش‌های مهارتی در زندان‌ها باید در رشته های جدید و متناسب با بازار کار استان بوشهر باشد.

سید قاسم طباطبایی مهر اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما توسعه برنامه‌های اشتغال و حرفه آموزی مددجویان زندان‌های استان  بوشهر است که انتظار داریم با تعامل و همکاری سازمان فنی و حرفه ای و همه متولیان امر اشتغال این امر محقق شود.

وی با اشاره به نقش مهارت آموزی در توسعه اشتغال مددجویان زندان ها تاکید کرد: برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی مطابق با بازار و کسب و کار در زندان ها علاوه بر ایجاد فرصت شغلی در بازسازی شخصیت روحی و روانی زندانیان تاثیر‌گذار است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر