يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر:
کد خبر: ۴۷۹۸۳
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

فکرشهر: یک بهله بحری در شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، یک  بهله پرنده شکاری از گونه در معرض خطر انقراض بحری در شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن اعلام این خبر افزود:  پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان عسلویه طی یک عملیات برنامه ریزی شده  موفق به کشف و ضبط این پرنده ارزشمند ازتیره شاهینیان از داخل منزلی در یکی از روستاهای بخش چاه مبارک شدندو

حسن دلشب افزود: پس ازتحویل این پرنده به یگان حفاظت محیط زیست شهرستان، اقدامات اولیه دامپزشکی و رسیدگی جهت بهبود پرنده در حال انجام است.

دلشب بیان کرد: متأسفانه  این پرنده بصورت چشم دوخته بوده و دارای ضعف بدنی ناشی از نگهداری غیر استاندارد شده است.

 وی با بیان اینکه اين عملیات، دومین کشف و ضبط این پرندگان ارزشمند پس از کشف بزرگ 20 روز قبل که شامل 83 بهله پرنده شکاری در شهرستان کنگان بوده است ادامه داد: در پی تعامل محیط زیست با نهادها، دستگاههای امنیتی و بازرسی استان و با همکاری  نزدیک این عزیزان حاصل شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست اظهار داشت: این اداره کل در سالهای أخیر تلاش کرده فرهنگ سازی و مشارکت تشکل های زیست محیطی جهت صیانت از این مواهب گرانبهای طبیعی و تنوع زیستی استان را در اولویت های کاری خود قرار دهد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر