شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
کد خبر: ۴۷۹۸۷
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰

فکرشهر: قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: حذف آلودگی هوا، فاضلاب صنعتی، سموم و کودهای شیمیایی اولویت اول حوزه سلامت عسلویه است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حیدر عزیزنژاد صبح یکشنبه در کارگاه آموزشی- توجیهی مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت در عسلویه اظهار داشت: نظام نامه مدیریت همه جانبه سلامت، اصلی ترین راهبرد وزارت بهداشت در راستای اجتماعی شدن سلامت است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: سلامت فعالیتی میان بخشی است که ٨٠ درصد آن بر عهده افراد جامعه و حاکمیت بوده و تنها ٢٠ درصد آن در حوزه وظایف وزارت بهداشت و درمان است.

عزیزنژاد تصریح کرد: از میان مشکلات مطرح شده در شهرستان، بر اساس اولویت بندی با رویکردی عالمانه، تاثیرگزارترین عامل بر سلامت مردم انتخاب شده و تمامی تلاش های اعضاء پاخ شهرستان، استان و کشور که در راس آنها فرماندار، استاندار و رئیس جمهور است باید برای رفع آن اولویت بدون معطل ماندن چهار اولویت بعدی باشد.

وی بیان کرد: تاثیرگذارترین عامل بر سلامت مردم آلودگی ناشی از استقرار شرکت‌هاست و راهکار اساسی آن تمکین شرکت‌ها به تهیه و اجرایی کردن پیوست سلامت است که تنها با مطالبه جدی این جمع و در راس آنها فرماندار، ورود استاندار و نهاد ریاست جمهوری و عزم جزم حاکمیت قابل حل است.

عزیزنژاد در زمینه احداث بیمارستان گفت: رویکرد علمی و تخصصی بر این است که به جای ساخت بیمارستان جدید در این شهرستان به فکر توسعه و تجهیز در حد نیاز بیمارستان فعلی باشیم.

رئیس اندیشگاه سلامت شهرستان عسلویه نیز با تشریح پنج اولویت حوزه سلامت شهرستان عسلویه بیان کرد: آلودگی هوا، فاضلاب صنعتی، سموم و کودهای شیمیایی، فقدان مرکز دفع پسماند شهری، کمبود زیرساخت سلامت اعم از نیروهای انسانی متخصص بومی در حوزه بهداشت و درمان و فقدان بیمارستان استاندارد، آسیب های روانی – اجتماعی و سبک زندگی ناسالم از جمله این اولویت‌ها است.

در این نشست، ائمه جمعه شهرستان عسلویه، رئیس شورای اسلامی شهرستان و دیگر روسای شوراهای شهر و روستا، نماینده دهیاران و فعالین اجتماعی نیز علاوه بر تاکید بر حذف فلرها و آلودگی‌های محیط زیست به عنوان معضل اصلی شهرستان بر لزوم تخصیص سهمیه شهرستانی رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و احداث بیمارستان استاندارد و در شان پایتخت اقتصادی انرژی کشور (با توجه به مخاطرات فراوان ناشی از وجود شرکتهای مستقر)، خواستار حل سریع مشکلات و اولویتهای احصائی، شده و به یاس و نا امیدی مردم و خودداری عموم از مشارکت در امور اجتماعی که حاصل عدم حل مشکلات اساسی محیط زیستشان در طول سنوات متمادی بوده، اشاره و مورد تاکید کردند.

کارگاه آموزشی-توجیهی مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت برای اعضای پاخ(کمیته‌های پیام گزاران سلامت) شهرستان عسلویه با حضور قائم مقام رئیس دانشگاه در امور اجتماعی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، مسئول خیرین و مسئول هماهنگی حوزه اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، اعضاء پیام گزاران سلامت، اندیشگاه، خانه مشارکت مردم و خیرین سلامت شهرستان عسلویه برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر