جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی بوشهر خبر داد؛
کد خبر: ۴۸۰۱۴
دوشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

فکرشهر: رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان بوشهر از انجام طرح پایش باقیمانده‌های دارویی میگوهای پرورشی خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمدرضا عباسی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح پایش باقیمانده‌های دارویی میگو با انجام مراحل نمونه‌برداری در مزارع پرورشی استان بوشهر اجرا شد.

وی بیان کرد: در راستای پایش میگوهای پرورشی در سال ۹۷ و ردیابی فلزات سنگین و باقیمانده‌های آنتی بیوتیکی و سموم و رنگ‌ها نمونه‌برداری‌هایی از مزارع پرورش میگوی استان انجام شد.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی دامپزشکی استان بوشهر تصریح کرد: مطابق روال سالانه ۳۱۴ نمونه به صورت تصادفی از ۴۸ مزرعه پرورش میگوی استان نمونه‌برداری و برای پایش و انجام آزمایشات لازم به سازمان دامپزشکی کشور ارسال خواهد شد.

عباسی در خصوص اهداف انجام این طرح خاطرنشان کرد: تضمین سلامت میگو برای مصرف کنندگان و همچنین ارتقای اعتبار کیفیت بهداشتی میگوی پرورشی استان بوشهر در بازارهای جهانی و تسهیل در امر صادرات این محصول پروتئینی از اهداف مهم طرح پایش باقیمانده‌های دارویی میگو در مزارع پرورشی استان به شمار می‌رود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر