شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
از ابتدای سال‌جاری تاکنون؛
کد خبر: ۴۸۱۰۵
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹

فکرشهر: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان از انجام ۱۲ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی این شهرستان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

به گزارش فکرشهر از مهر، شهسوار قایدی  اظهار داشت: این بازرسی‌ها به منظور رصد وضعیت بازار کالا و خدمات و به ویژه کالاهای اولویت دار و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی و خدماتی انجام شده است.

وی اضافه کرد: این بازرسی‌ها از مراکزی همچون تعمیرگاه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و واحدهای صنفی عرضه کننده پوشاک و کیف و کفش، شیرینی و آجیل، میوه و تره بار، مواد پروتئینی و ... شهرستان دشتستان انجام شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دشتستان بیان کرد: این بازدیدها در راستای جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ها در قالب طرح‌های مختلف از ابتدای سالجاری تا کنون انجام شده است.

وی بیان کرد: این بازرسی‌ها توسط کارشناسان نظارت و بازرسی و بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت به صورت مستمر و روزانه از واحدهای صنفی و سطح عرضه و در قالب بیش از ۴۴ گشت مشترک با دستگاه های ذیربط انجام شده است.

وی با اشاره به تداوم نظارت‌ها در بازار دشتستان تصریح کرد: درشش ماه اخیر در مجموع تعداد ۴۵۰ تخلف صنفی در دشتستان کشف و در این راستا ۳۸۰ پرونده تشکیل شده است.

قایدی ادامه داد: این تخلفات اعم از گرانفروشی، کم‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، عدم ارائه فاکتور و..... با ارزش ریالی ۳۳۸ میلیون و ۴۶۰ هزار ریال کشف که برای بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

وی تاکید کرد: در بازرسی از نانوایی‌ها ۴۹ واحد نانوایی متخلف به ارزش ۱۷۷ میلیون ریال شناسایی شده‌اند.

وی نظارت بر انبارها را از اولویت‌های بازرسان عنوان کرد و ادامه داد: در مدت شش ماهه نخست امسال از ۲۰ انبار مشمول رصد در سامانه بیش از ۱۰۰ بازرسی انجام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت تعداد بیش از ۲۵۰ مورد شکایت مردمی به سامانه رسیدگی به شکایات مردمی (ستاد خبری) اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان اعلام شده است که توسط بازرسان و کارشناسان این اداره رسیدگی و متخلفین به مراجع ذیربط معرفی شدند.

رئیس اداره صنعت،معدن و تجارت دشتستان گفت: همشهریان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی مراتب را به سامانه ۱۲۴ این اداره اطلاع تا در اسرع وقت توسط بازرسان رسیدگی شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر