شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۲۲۵
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۳

فکرشهر: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: تاکنون ۵۴ درصد واحدهای مسکن روستایی شهرستان گناوه مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حمید حیدری‌بریدی صبح شنبه در نشست با مسئولان شهرستان گناوه اظهار داشت: طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی از ۲۱ مهرماه در ۱۱ روستای شهرستان گناوه با ۴۳۲ واحد مسکونی اجرایی می‌شود.

وی خواستار اطلاع‌رسانی مناسب در مورد اجرای این طرح به مردم شد و بیان کرد: باید با برگزاری نشست‌های خبری و هم‌فکری با ائمه جمعه و جماعات در خصوص اطلاع‌رسانی این طرح اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر اضافه کرد: از مجموع پنج هزار و ۲۰۶ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان گناوه تاکنون دو هزار و ۷۹۴ واحد مقاوم‌سازی شده و دو هزار و ۴۱۲ واحد غیرمقاوم است.

وی با بیان اینکه تاکنون ۵۴ درصد واحدهای مسکن روستایی شهرستان گناوه مقاوم‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: شهرستان گناوه دارای رتبه دوم در بین شهرستان‌های استان بوشهر در زمینه مقاوم‌سازی است.

حیدری‌بریدی بیان کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شهرستان گناوه هزار و ۴۲۱ واحد مسکن وجود دارد که ۶۶۶ واحد مقاوم‌سازی شده و ۷۵۵ واحد دیگر نیز در دست اقدام است و در مجموع ۴۷ درصد مقاوم‌سازی در این حوزه انجام شده است.

وی بیان کرد: اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی با هدف شناخت تغییرات ایجاد شده در واحدهای مسکونی بهسازی شده و شناخت عمومی روستا و واحدهای مسکونی روستایی انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر افزود: جمع‌آوری اطلاعات دقیق در زمینه امکانات عمومی، امکانات عمرانی، ویژگی‌های سکونتی و بهداشتی، برنامه‌ریزی جهت پیشبرد طرح جامع بهسازی و نوسازی مسکن روستایی، بهبود و ساماندهی امکانات رفاهی و معیشت روستانشینان، برنامه ریزی دقیق دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و عمران مناطق روستایی و ... از اهداف این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: از ۷۴ هزار و ۲۳۴ واحد روستایی استان بوشهر تاکنون ۳۸ درصد آن بازسازی و مقاوم سازی شده است و ۴۵ هزار  و ۷۵۸ واحد مسکونی غیرمقاوم در استان بوشهر وجود دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر