جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۸۲۳۲
شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۱۴

فکرشهر: رئیس ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت گاز استان بوشهر از برگزاری افزون بر ۳۰ رزمایش مقابله با شرایط اضطراری در نیمه نخست امسال در استان بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، غلامرضا بندامیری ظهر امروز در نشست با مسئولان واحدهای مختلف شرکت گاز استان بوشهر با بیان اینکه آمادگی برای مقابله با حوادث همواره باید فراهم باشد، اظهار داشت: در نیمه نخست امسال 30 رزمایش مقابله با شرایط بحرانی در نواحی تابعه این شرکت برگزار شده است.

وی، ارتقا توان و آمادگی کارکنان در شرایط مشابه احتمالی و مرور تمرینات لازم  را از اهداف مهم این رزمایش‌ها دانست و تصریح کرد: این رزمایش‌ها با هدف ارتقای توان و آمادگی پرسنل در شرایط مشابه احتمالی و مرور تمرینات لازم مطابق با سناریوهایی از پیش تعیین شده برگزار شده است.

رئیس HSE شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: از جمله مهم‌ترین نتایج برگزاری اینگونه رزمایش‌ها می‌توان به افزایش آگاهی و بهبود مهارت‌های کارکنان در مواجهه با شرایط اضطراری، شناسایی و تشخیص خلاهای موجود در برنامه‌های واکنش، بررسی عملکرد سیستم فرماندهی حادثه و نیز ارزیابی میزان هماهنگی میان ادارات و واحدهای مسئول در شرایط بحرانی اشاره کرد.

وی با تأکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر به رعایت مسائل ایمنی خاطر نشان کرد: بدون تردید یکی از اصلی‌ترین مباحثی که در حفظ سلامت عمومی جامعه مطرح می‌شود آموزش مواجهه با بحران به‌منظور کنترل سوانح ناخواسته است که  اجرای رزمایش‌های مواجهه با شرایط اضطراری در تحقق این مهم نقشی اساسی ایفا می‌کند.

بندامیری با بیان اینکه برگزاری مستمر رزمایش‌های مقابله با شرایط بحرانی در ستاد و نواحی تابعه از جمله اولویت‌های کاری مهم این شرکت است گفت: افزایش توان عملیاتی و قدرت تصمیم‌گیری پرسنل در شرایط اضطراری، اطمینان از آماده‌ به‌کار بودن وسایل و تجهیزات اطفاء حریق، شناسایی نقاط ضعف و قوت، ارزیابی عملکرد گروه‌های مختلف حاضر در عملیات و نیز هماهنگی بیشتر میان واحدها در شرایط بحرانی از جمله مهم‌ترین دستاوردهایی است که از طریق برگزاری چنین رزمایش‌هایی حاصل می‌شود.

رئیس HSE شرکت گاز استان بوشهر این استان را از ایمن‌ترین استان‌ها دانست و افزود: استان بوشهر یکی از ایمن‌‌ترین استان‌های کشور در زمینه حوادث مشترکان گاز است که امیدواریم با فرهنگ سازی هرچه بیشتر و ارائه آموزش‌های موردنیاز، همچنان شاهد تداوم این روند باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر