جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر:
فکرشهر: وی طی تماس تلفنی با مدیر کل حفاظت محیط زیست، از یافتن یک قطعه پرنده آسیب دیده خبر داد که به محض اعلام این خبر، کارشناسان محیط زیست به منزل وی رفته و ...
کد خبر: ۴۸۵۳
يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹

فکرشهر: یک قطعه پرنده اگرت ساحلی مصدوم، توسط مدیر کل پست استان به محیط زیست تحویل داده شد.

به گزارش فکرشهر، عبدالرحمن برزگر زاده، طی تماس تلفنی با مدیر کل حفاظت محیط زیست، از یافتن یک قطعه پرنده آسیب دیده خبر داد که به محض اعلام این خبر، کارشناسان محیط زیست به منزل وی رفته و پرنده را تحویل گرفتند.

برزگرزاده در این باره گفت: "در جایی از سواحل بوشهر پرنده ای را مشاهده کردم که قادر به پرواز نیست، جلوتر رفتم و احساس کردم که احتیاج به مداوا دارد؛ پرنده را برداشته و با خود به منزل آوردم و به محیط زیست اطلاع دادم."

وی انگیزه خود را از این عمل، علاقه به محیط زیست خصوصاً پرندگان و احترام به مخلوقات پروردگار و در نهایت رضایت خداوند عنوان کرد و بیان نمود: وظیفه ی ما نگهداری و تلاش در جهت ادامه بقا و چرخه ی حیات این پرندگان می باشد.

وی از شهروندان خواست تا به محیط زیست خود تعصب داشته و در حفظ و مراقبت از آن کوشا باشند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر نیز، ضمن قدردانی از مدیر کل پست استان، از همه ی هم استانی های عزیز خواست تا هرگونه موارد مشابه را به محیط زیست منطقه ی خود اطلاع دهند.

[[{"fid":"3736","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":407,"width":582,"class":"media-element file-default"}}]]

لازم به ذکر است پرنده مصدوم بلافاصله جهت مداوا به یک کلینیک دامپزشکی در شهر بوشهر انتقال یافت.

اگرت ساحلی پرنده‌ی بومی ایران است و از پراکندگی نسبتاً فراوانی برخوردار است و در سواحل خلیج فارس و دریای عمان و جزایر آن تولید مثل می کند.

به نوشته ی روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، اگرت ساحلی بیشتر در خورهای گل‌آلود، مانداب‌ها و باتلاق‌های شور، سواحل سنگی و سدهای مرجانی دیده می شود و بطور دسته‌جمعی و معمولاً در بوته‌های کوتاه نزدیک ساحل دریا آشیانه می سازد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر